Nazwa przedmiotu:
Projekt grupowy PBL
Koordynator przedmiotu:
Walczak Piotr, dr hab. inż. Diowksz Anna, dr hab. inż.
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Biogospodarka
Grupa przedmiotów:
Blok VIII
Kod przedmiotu:
1110-BG000-ISP-4403
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Wyk. Ćw. Lab. Proj. Sem. Inne Suma godzin w semestrze 0 0 0 30 0 0 30 Udział w konsultacjach 5 Udział w pisemnych i/lub praktycznych formach weryfikacji 1 Poszukiwanie danych literaturowych i praca laboratoryjna 14 Opracowanie wyników doświadczeń 5 Przygotowanie prezentacji audiowizualnej i raportu pisemnego 5
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
90
Cel przedmiotu:
1. Rozwijanie umiejętności komunikowania się i pracy w zespole 2. Zapoznanie studentów z Problem Based Learning jako innowacyjną metodą nauczania 3. Przekazanie wiedzy na temat sposobów rozwiązywania problemów inżynieryjnych i zarządzania pracą badawczą 4. Rozwijanie umiejętności pracy w specjalistycznych laboratoriach badawczych wykorzystujących nowoczesną aparaturę badawczą
Treści kształcenia:
Projekt wykorzystuje metodę uczenia poprzez rozwiązywanie problemów (ang. Problem-based learning). Studenci ucząc się poprzez rozwiązywanie problemów powinni być zdolni do zidentyfikowania przedmiotów niezbędnych do nauczenia się oraz zasobów, które muszą poznać i wykorzystać aby rozwiązać postawione zadanie. Projekt powinien stymulować studentów do "uczenia się dla uczenia", pracy zespołowej w grupach po to aby znaleźć rozwiązanie rzeczywistego problemu. Postawione problemy pozwolą rozbudzić ciekawość i rozpocząć uczenie się odpowiednich przedmiotów. Projekt przygotowuje studentów do krytycznego i analitycznego myślenia oraz znajdowania i wykorzystywania właściwych źródeł informacji. Projekt zapoznaje studentów z pracą i wyposażeniem specjalistycznych laboratoriów badawczych.
Metody oceny:
Ciągła ocena postępów pracy studentów przez opiekuna projektu. Ocena końcowa: - multimedialna prezentacja - raport pisemny w formie drukowanej i elektronicznej - ocena końcowa opiekunów, samoocena grupy studenckiej, ocena panelu oceniającego
Egzamin:
nie
Literatura:
-
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się