- Nazwa przedmiotu:
- Kompetencje innowatora
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. Sidor-Rządkowska Małgorzata
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS
20h ćwiczenia + 4h przygotowanie się do zajęć + 4h studiowanie literatury + 2h udział w konsultacjach =  30h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,73 ECTS: 
20h ćwiczenia + 2h konsultacje = 22h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS
20h ćwiczenia + 4h przygotowanie się do zajęć + 4h studiowanie literatury + 2h udział w konsultacjach =  30h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia20h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego ukończeniu student:
- posiadał wiedzę na temat znaczenia kompetencji innowatora we współczesnych przedsiębiorstwach
- potrafił rozwijać własne kompetencje innowacyjne rozumiał rolę jaką pełni menedżer we wspieraniu innowacyjności pracowników.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia: 
1.	Kreatywność, twórczość, innowacyjność – synonimy czy odrębne pojęcia?
2.	DNA innowatora – przegląd cech i uwarunkowań składających się na innowacyjne podejście do rzeczywistości
3.	Porażka jako nieodłączny element procesu innowacyjnego
4.	Proinnowacyjne zarządzanie kapitałem ludzkim
5.	Wspieranie innowacyjności pracowników – podstawowe zadanie menedżera we współczesnych organizacjach
6.	Podejmowanie decyzji jako fundament kompetencji innowatora
7.	Projektowanie innowacji w oparciu o design thinking
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia: 
1.Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych ćwiczeniach. 
Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna i kreatywność odpowiedzi.
Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt.  
2.Ocena sumatywna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia oraz ocena za projekt końcowy.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Dyer J., Gregersen H., Christensen C.M., 2012 DNA Innowatora, Zostań mistrzem we wdrażaniu innowacji, Warszawa: Wydawnictwo ICAN Institute.
2.	Dejnaka A., Styś A. (red.),2018 Innowacje w biznesie, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Uzupełniająca:
1.	Kłos Z., 2017 Innowacyjność i innowacje, Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
2.	Cieślak M., Sowińska D., 2018 Bezpardonowy innowator, Warszawa: Instytut Rozwoju Innowacji.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt I2_W07
- Absolwent zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
 Weryfikacja: Zadania na ćwiczeniach, projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_W09
- Absolwent zna i rozumie główne  trendy rozwojowe w zakresie przedsiębiorczości i innowacyjności
 Weryfikacja: Zadania na ćwiczeniach, projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt I2_U01
- Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyja-śniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
 Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach, projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U04
- Absolwent potrafi identyfikować , interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności
 Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach, projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt I2_K01
- Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny odbieranych treści
 Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_K03
- Absolwent jest gotowy  do  wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
 Weryfikacja: Dyskusja na ćwiczeniach
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: