- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Monika Łapiak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- ZPP1/2
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Udział w ćwiczeniach 32h
Praca własna: 68h
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 100h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,68
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,32
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia32h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – matura pisemna (poziom podstawowy), znajomość języka na poziomie średniozaawansowanym B1
- Limit liczby studentów:
- 24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest podniesienie umiejętności studentów kontynuujących naukę języka angielskiego do poziomu B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy (1) i tworzenie wypowiedzi (2) , rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu (3), oraz sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat (4).
- Treści kształcenia:
- Vocabulary exercises: discoveries and inventions; Popular science books – reading and speaking; Future forms
Writing formal letters; Polite requests; Vocabulary exercises: technology; Listening: gadgets
Relative clauses; Vocabulary: music and theatre; “Feeling Nothing like Teen Spirit” – reading about music; Module 5 and 6 test
Vocabulary: food; “The Craze for Competitive Eating”; Modals of permission and necessity: present and past
Vocabulary: fashion, clothes; Hairstyles; Listening and speaking : clothes; Modals of speculation and deduction
Prepositional phrases; Make vs. Do; “Make Your Image Work for You” - reading and speaking;
Reported speech; Vocabulary: relationships, feelings; “Meant to Be” –reading and speaking; Listening and speaking : Twins
Linking expressions; Phrasal verbs with get; Module 7 and 8 test
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.pw.plock.pl/zl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
Bell, J. and R. Gower. First EXPERT 3rd ed. Pearson Longman 2014
Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests New Ed. Pearson Longman 2008
Literatura uzupełniająca:
Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan Education 2002
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press 1995
Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press 1998
Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- https://www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt K_U11
- Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeżeli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przedstawiają szczegółowe opinie i argumenty. jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jak ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń.
Weryfikacja: 1) słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień;
2) ćwiczenie rozumienia tekstu, wyszukiwanie szczegółowych informacji w tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu;
3) odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej i dłuższej wypowiedzi; zajmowanie stanowiska.
4) analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport) na zajęciach; tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej;
5
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U11
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_U11
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego, w trakcie i po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_KO1
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_K01
- Efekt K_K07
- Ma wyobrażenie o środowisku anglojęzycznym. Zna elementy kultury, zwyczajów i istotnych wydarzeń dotyczących obszaru języka angielskiego, a także ma uporządkowaną wiedzę z zakresu struktur gramatycznych, słownictwa i zwrotów językowych.
Weryfikacja: Analiza zadanych tekstów do czytania, pisanie tekstów własnych (wypracowanie, list, raport) i wypowiedzi ustne.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_KO7
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_K07