Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe – Wielokryterialna ocena innowacyjności
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Lamparska Agata
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 30h projekt + 5h studiowanie literatury + 5h przygotowanie do zajęć + 5h opracowanie końcowe + 5h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS 30h projekt + 5h konsultacje = 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 30h projekt + 5h studiowanie literatury + 5h przygotowanie do zajęć + 5h opracowanie końcowe + 5h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu innowacji
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Zaznajomienie z metodami oceny innowacyjności i wykształcenie umiejętności ich wykorzystania w praktyce
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Wybór i charakterystyka przedsiębiorstwa (z wdrożeniami innowacyjnymi) 2. Charakterystyka wdrażanych innowacji wraz z parametrami 3. Analiza metod oceny innowacyjności i wybór adekwatnej metody (klasyczna punktowa, ekspercka, Q-sort, matematyczne itp.) 4. Określenie kryteriów oceny, ich grup i hierarchii, pożądanych wartości (przedziałowo, punktowo), opracowanie drzewa kryteriów 5. Przyjęcie skal oceny 6. Przyjęcie wag według wybranej metody: lingwistyczna, współczynnikowa, porównania parami 7. Opracowanie macierzy oceny ważonej z uwzględnieniem normalizacji oceny 8. Graficzne przedstawienie wyników 9. Opracowanie krytycznych wniosków wraz z działaniami korygującymi 10. Prognozowanie kierunków wzrostu innowacyjności przedsiębiorstwa
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie kolejnych elementów składających się na końcowy projekt 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu, terminowość wykonania prac, redakcja końcowa, wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia w zakresie zrealizowanego projektu: ocena z projektu w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Knosala R., Boratyńska-Skala A., Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A. 2014 Zarządzanie innowacjami Warszawa: PWE 2. Knosala R., Deptuła A.M. 2018 Ocena ryzyka wdrażania innowacji Warszawa: PWE 3. Szatkowski K. 2016 Zarządzanie innowacjami i transferem technologii Warszawa: PWN 4. Oslo Manual Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation 2005 Paris: OECD/Eurostat 5. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2013-2016. 2016 Warszawa: Wydawnictwo GUS i kolejne wydania (aktualizacja co 2 lata) Uzupełniająca: 6. Brzeziński M. red. 2001 Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi Warszawa: Difin 7. Juchniewicz M., Trocki M. red. 2013 Ocena projektów Koncepcje i metody Warszawa: Wydawnictwo SGH
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W01
absolwent zna i rozumie: teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją
Weryfikacja: Wykorzystanie metod w projekcie
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W12
podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania
Weryfikacja: Analiza wybranego przedsiębiorstwa w projekcie
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U06
identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: Analiza przedsiębiorstwa w projekcie
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U16
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Analiza i ocena innowacyjności
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K01
krytycznej oceny posiadanej wiedzy
Weryfikacja: Analiza literaturowa istniejących metod oceny
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K03
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Dobór metod oceny w projekcie
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: