- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty projektowe - Projekt usprawnienia procesu biznesowego
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż Wiśniewski Michał
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
30 projekt + 5h kons. grupowe + 5h kons. indywidualne + 5h przygotowanie do zajęć + 5h zapoznanie się z literaturą = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,60 ECTS
30 projekt +5h kons. grupowe + 5h kons. indywidualne = 40h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
30 projekt + 5h kons. grupowe + 5h kons. indywidualne + 5h przygotowanie do zajęć + 5h zapoznanie się z literaturą = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy podejścia procesowego, finanse przedsiębiorstwa, podstawy zarządzania projektami, podstawy zarządzania ryzykiem
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Cel przedmiotu zakłada wykonanie praktycznego przykładu, w którym student dokona identyfikacji problemu biznesowego, określi cel usprawnienia procesu, dokona opisu procesu wraz z opracowaniem jego modelu, zaproponuje działania usprawniające, na drodze symulacji określi skuteczność działań usprawniających, opracuje ocenę finansową potwierdzającą zasadność wprowadzenia działań usprawniających oraz opracuje projekt ich wdrożenia.
- Treści kształcenia:
- D. Projekt:
1. Geneza i cel pracy
2. Mierniki celu
3. Charakterystyka przedsiębiorstwa
4. Mapa procesów
5. Zakres, dziedzina procesu
6. Opis i schemat procesu
7. Przesłanki
8. Zakładany efekt zmian
9. Ocena finansowa
10. Etapy wprowadzania zmian
11. Harmonogram wprowadzania zmian
12. Analiza ryzyka wdrożenia zmian
- Metody oceny:
- D. Projekt:
1. Ocena formatywna: Raport z wykonania projektu, prezentacja uzyskanych wyników
2. Ocena sumatywna: na skali 2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0
30% prezentacja; 70% raport projektowy
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Grajewski, P. 2012. Procesowe zarządzanie organizacją. Warszawa: PWE.
2. Szczepańska Katarzyna, Bugdol Marek (red.), 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
Uzupełniająca:
1. Stachurski, A., 2009. Wprowadzenie do optymalizacji. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W07
- Student zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U06
- Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu identyfikacji, tworzenia i optymalizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: