- Nazwa przedmiotu:
- Strategie promocji
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS 
15h wykład + 20h projekty + 5h konsultacje + 5h przygotowanie teoretyczne do projektu +  5h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,6 ECTS: 
15h wykład + 20h projekty + 5h konsultacje = 40h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,40 ECTS 
20h projekty + 5h konsultacje + 5h przygotowanie teoretyczne do pro-jektu +  5h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 35h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt20h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)	 - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał pod-stawową wiedzę z zakresu promocji i przygotowania planu promocji  oraz wykorzystywania wiedzy w tym zakresie w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.  
- Treści kształcenia:
- A. Wykład: 
1.	Teoretyczne podstawy komunikacji marketingowej i promo-cji.
2.	Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej.
3.	Formy komunikacji interpersonalnej.
4.	Formy komunikacji masowej.
5.	Komunikacja marketingowa w Internecie.
6.	Plan promocji
7.	Pomiar skuteczności i efektywności działań promocyjnych.
D. Projekt:
1.	Kompozycja sytemu komunikacji marketingowej.
2.	Plan promocji
3.	Określenie odbiorców przekazu. 
4.	Określenie celu przekazu promocyjnego. 
5.	Wybór środków przekazu.  
6.	Opracowanie treści przekazu.
7.	Stworzenie kompozycji przekazu.
8.	Harmonogram i budżet planowanych działań promocyjnych.
- Metody oceny:
- A. Wykład: 
1.Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2.Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do za-liczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego w grupach przez studentów projektu, ocena podejścia studentów do przedmio-tu w trakcie zajęć.
2. Ocena sumatywna: oceniany jest projekt planu promocji. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: 
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z zajęć projektowych jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z zaliczenia + 0,4 * ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Kall J., 2010. Reklama. Warszawa: PWE.
2.	Wiktor J. W., 2013. Komunikacja Marketingowa: Modele, Struktury, Formy Przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Nau-kowe PWN.
3.	Setiawan I., Kartajaya H., Kotler Ph., 2017. Marketing 4.0. Warszawa: MT Biznes.
Uzupełniająca:
1.	Łopaciński K., 2015. Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna, Warszawa: PWE. 
2.	Kaczorowska-Spychalska D. (red.), 2018. Marketing w erze technologii cyfrowych: Nowoczesne koncepcje i wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil praktyczny - wiedza
                    - Efekt Z1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_K04
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
 Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt Z1_W06
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem  
 Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W10
- Absolwent zna i rozumie  charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt Z1_U04
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U21
- Absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
 Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt Z1_U04
- Potrafi zorganizować pracę w dziale PR, dbać o sprawną komunikację wewnętrzną instytucji, korzystać z narzędzi media relations, zna techniki kształtowania wizerunku firmy/instytucji, umie opracować podstawowe dokumenty niezbędne do strategicznego zarządzania organizacją jak misja firmy oraz plan zapobiegania i rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Potrafi także zadbać o dobre relacje z wszystkimi interesariuszami organizacji oraz przedstawicielami instytucji samorządowych i państwowych.
 Weryfikacja: Ocena przygotowanej pisemnie strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: