Nazwa przedmiotu:
Podstawy marketingu
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Domański Jarosław, prof. PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS: 15h wykład + 20h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 15h opracowanie projektu + 20h przygotowanie do kolokwium = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,6 ECTS: 15h wykład + 20h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne = 40h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,40 ECTS: 20h projekt + 3h kons. grupowe + 2h kons. indywidualne + 15h opracowanie projektu + 20h przygotowanie do kolokwium = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt20h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu jednej z funkcji współczesnego przedsiębiorstwa jaką jest marketing oraz elementów marketingu mix jako narzędzia oddziaływania firmy na rynek - potrafił wykorzystać wiedzę dla rozwiązania problemu z zakresu marketingu - potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, w tym dotyczących marketingu oraz umiejętnością pracy zespołowej
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Zagadnienia wstępne historia, koncepcje marketingowe, definicja marketingu, rola marketingu w przedsiębiorstwie, 2. Podstawowe pojęcia marketingu II. 3. Proces zarządzania marketingowego 4. Analiza możliwości marketingowych 5. Badanie i wybór docelowych rynków działania 6. Projektowanie strategii marketingowych 7. Sporządzanie planów marketingowych 8. Organizacja, wdrażanie i kontrola działalności marketingowej C. Projekt: Diagnoza i analiza strategii marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, ich krytyczna ocena i propozycje poprawy
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: Ocenie podlega zdobyta przez studentów wiedza przekazana na wykładzie oraz zaczerpnięta z literatury 2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium egzaminacyjnego, zwierającego pytania testowe ; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Projekt: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności projektów zespołowych wykonanych przez studentów. Ocenie podlega terminowość realizacji, poprawność merytoryczna, sposób prezentacji 2. Ocena sumatywna: Na ocenę z projektu składają się cząstkowe oceny z 5 projektów zespołowych. Każdy z nich oceniany na 10 pkt. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z kolokwium >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,7 * ocena z kolokwium + 0,3 * ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Kotler Ph., Keller K. L.2012 Marketing, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis 2. Otto J., 2001, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Warszawa: Wyd. C.H. Beck. 3. Garbarski L.(red), 2011 Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Warszawa: PWE Uzupełniająca: 1. Daszowska M. red. 1993 Zarys marketingu usług Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego 2. Żurawik W. 1996 Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, Warszawa: PWE 3. Wojciechowski T. 2003 Marketing na rynku środków produkcji, Warszawa: PWE 4. Urbaniak M. 1999 Marketing Przemysłowy. Warszawa: INFOR
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W06
absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Kolokwium + ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W01
absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją
Weryfikacja: Kolokwium + ocena projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U12
absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w marketingu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U21
absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja: Realizacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu marketingu
Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K04
absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Realizacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: