Nazwa przedmiotu:
Metody pracy zespołowej i zarządzania zespołem
Koordynator przedmiotu:
dr hab. Sidor-Rządkowska Małgorzata
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 4h wykład wprowadzający + 16h ćwiczenia + 10h przygotowanie prezentacji i do zaliczenia rezultatów zadań zespołowych + 10h przygotowanie do kolokwium + 4h studiowanie literatury + 6h udział w konsultacjach = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,04 ECTS 4h wykład wprowadzający + 16h ćwiczenia + 6h udział w konsultacjach = 26h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 4h wykład wprowadzający + 16h ćwiczenia + 10h przygotowanie prezentacji i do zaliczenia rezultatów zadań zespołowych + 10h przygotowanie do kolokwium + 4h studiowanie literatury + 6h udział w konsultacjach = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student: - posiadał wiedzę na temat zarządzania pracą zespołową we współczesnych organizacjach - potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia pracy zespołowej - rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają poszczególni członkowie zespołu
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Grupa a zespół 2. Zalety pracy zespołowej 3. Zagrożenia pracy zespołowej 4. Rekrutacja członków zespołu 5. Efektywna komunikacja jako warunek prawidłowego funkcjonowania zespołu 6. Rola kierownika zespołu 7. Warunki właściwego podejmowania decyzji przez zespół 8. Koncepcja ról zespołowych Mereditha Belbina 9. Wybrane narzędzia pracy zespołowej - Burza mózgów - ZWI – Zalety, Wady, to, co Interesujące - Pro-Kontra - OMW – Opcje, Możliwości, Wybór - Debata oxfordzka - Sześć myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
Metody oceny:
B.Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena rezultatów pracy zespołowej wykonywanej przez studentów podczas ćwiczeń 2. Ocena sumatywna : uzyskiwana podczas zaliczenia (kolokwium) poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć pytań otwartych
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Bielińska, I., Jakubczyńska, Z., 2016. Efektywny zespół: jak razem osiągnąć więcej?: strategie budowania efektywnego zespołu. Warszawa: Wydawnictwo Edgar. Uzupełniająca: 1. Belbin, M., 2016. Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek. Warszawa: Wolters Kluwer. 2. Blanchard, K., Randolph, A., Grazier, P., 2016. Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W01
Absolwent zna i rozumie teorię oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W14
Absolwent zna i rozumie cechy człowieka jako twórcy i uczestnika kultury organizacyjnej
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U01
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją oraz zarządzania projektami
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U21
Absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: