- Nazwa przedmiotu:
- Teoria podejmowania decyzji - gra kierownicza
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Arkadiusz Szymanek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS: 
12h uczestniczenie w ćwiczeniach + 19h praca w grupach poza zajęciami, uzgadnianie decyzji + 8h przygotowanie do ćwiczeń + 8h studia literaturowe + 3h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS: 
12h uczestniczenie w ćwiczeniach + 3h konsultacje = 15h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 
12h uczestniczenie w ćwiczeniach + 19h praca w grupach poza zajęciami, uzgadnianie decyzji + 8h przygotowanie do ćwiczeń + 8h studia literaturowe + 3h konsultacje = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia12h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, planowania produkcji, projekcji finansowych i analiz marketingowych.  
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z typowymi sytuacjami menadżerskimi wymagającymi podjęcia kolegialnych decyzji uwzględniających szeroki zakres uwarunkowań zewnętrznych i interesów wewnętrznych występujących z zarządzie typowej spółki zajmującej się działalnością produkcyjną na konkurencyjnym rynku. 
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1.	Funkcjonowanie kolegialnego zarządu w spółce notowanej na GPW.
2.	Procesy zarządzania przedsiębiorstwem, w tym zaopatrzeniem, produkcją, sprzedażą i inwestycjami.
3.	Procesy planowania, zarządzania finansowaniem i wynikiem spółki.  
4.	Analiza rynku i działań konkurencji.
5.	Giełda i wymagania inwestorów wobec zarządu spółki.
6.	Ryzyko przedsiębiorstwa na rynkach finansowych. 
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia: 
1.	Ocena formatywna: Wiedza o uwarunkowaniach podejmowania decyzji menadżerskich w przedsiębiorstwie. Interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń.
2. Ocena sumatywna : Ocena przygotowania do zajęć i aktywności podczas zajęć z wagą 50% oraz wynik uzyskany podczas rozgrywek w grze kierowniczej 50%. 
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1. Ragin-Skorecka K. i Włodarczyk Z., 2011, Gry kierownicze, Po-znań, Politechnika Poznańska,
Uzupełniająca: 
1. Rzońca W., 2003, Znaczenie gier kierowniczych w kształceniu przyszłych menedżerów, Warszawa, Instytut Organizacji i Zarządzania.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Zajęcia wymagają dostępu do Internetu i posługiwania się urządzeniami (komputer i/lub smartphone) bowiem gra kierownicza Serrano do obliczeń i komunikacji wymaga korzystania z poczty elektronicznej.  
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt I2_W04
- Student  zna i rozumie podstawowe procesy decyzyjne zachodzące w cyklu życia systemów i procesów zarządzania.
 Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_W07
- Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu.
 Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt I2_U01
- Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania.
 Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U23
- Student potrafi kierować pracą zespołu, być liderem zespołu, który podejmuje decyzje i je później ocenia. 
 Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt I2_K05
- Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz racjonalnego podejmowania ryzyka.
 Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_K06
- Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb i uwarunkowań gospodarczych.
 Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: