Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Projekt w zakresie odpowiedzialnego marketingu
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Domański Jarosław prof. PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 18h opracowanie projektu + 4h konsultacje + 18h analiza + 10h opracowanie prezentacji i zaliczenie projektu = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,88 ECTS 18h opracowanie projektu + 4h konsultacje = 22h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 18h opracowanie projektu + 4h konsultacje + 18h analiza + 10h opracowanie prezentacji i zaliczenie projektu = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt18h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu marketingu, odpowiedzialnego działania (sustainability), oraz marketingu międzynarodowego.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem jest stworzenie projektu, który będzie uświadamiał studentowi, że kiedy będzie funkcjonował na rynku jako lider, menadżer, przedsiębiorca będzie ponosił odpowiedzialność za efekty jakie jego decyzje marketingowe wywołają w rzeczywistości społecznej, ekonomicznej i środowiskowej w której funkcjonuje organizacja, którą będzie prowadził.
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Analiza literatury przedmiotu 2. Analiza rzeczywistości rynkowej a. Odpowiedzialność producenta b. Odpowiedzialność konsumenta c. Odpowiedzialność społeczna, ekonomiczna, za środowisko na-turalne 3. Propozycja odpowiedzialnego rozwiązania marketingowego a. Produkt b. Cena c. Komunikacja d. Dystrybucja 4. Propozycja wdrożenia odpowiedzianego działania marketingowego
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: weryfikacja fragmentów materiału przygotowywanego przez studenta, rozmowy konsultacyjne, ocena terminowości realizacji kolejnych fragmentów projektu. 2. Ocena sumatywna: Przy zakończeniu następuje ocena merytoryczna przygotowanego materiału, co stanowi podstawę do zaliczenia przedmiotu i przyznania punktów ECTS
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Emery. B. 2012 Sustainable Marketing, UK: Pearson Harlow 2. Seretny M. 2017 Sustainable marketing - the challenge of the 21st century, Warszawa: Wydawnictwo PW (w druku) Uzupełniająca: -
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W03
Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla stworzenia i wdrażania strategii marketingowych oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy i planowania finansowego przedsięwzięć związanych z tworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowych.
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W13
Student zna w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U03
Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych.
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U07
Student umie przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: Prezentacja projektu, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Praca w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: Praca w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: