Nazwa przedmiotu:
Marketing międzynarodowy
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Domański Jarosław prof. PW
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 10h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 25h przygotowanie prezentacji przypadku + 3h konsultacje= 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS 12h ćwiczenia + 3h konsultacje = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 10h zapoznanie się ze wskazaną literaturą + 25h przygotowanie prezentacji przypadku + 3h konsultacje= 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia12h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość teorii marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego; - posiadał wiedzę i potrafił usytuować działalność organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej; - posiadał wiedzę pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego mar-ketingu na arenie międzynarodowej; - potrafił na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodowych określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych; - rozumiał specyfikę zróżnicowanej kompozycji marketingowej (marketing mix) przygotowanej globalnie niemniej jednak uwzględniającej różnice lokalne; - posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych; - posiadał umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Marketing w zmieniającym się świecie; 2. Sustainable marketing, marketing i społeczeństwo lokalne w perspektywie globalnej – odpowiedzialność społeczna i etyka marketingu; 3. Analiza globalnych możliwości; 4. Tworzenie globalnych strategii marketingowych; 5. Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena poprawności projektu zespołowego wykonanego przez studentów podczas ćwiczeń, 2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie jednego kolokwium; ocena z kolokwium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. 3. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z kolokwium >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z kolokwium + 0,5 * ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Cateora P. R., Gilly M. C., Graham J. L. 2011 International Marketing 15th edition, New York US: Mc Graw-HILL Irwin 2. Kotler P. Armstrong G. 2012 Principles of marketing Harlow UK:14th global edition Pearson 3. Szymura-Tyc M. (edited by) 2012 International marketing in Europe, Katowice: University of Economics in Katowice Uzupełniająca: -
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W03
Student zna w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla marketingu praktykowanego na arenie międzynarodowe oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem pozyskiwania funduszy i planowania finansowego przedsięwzięć marketingowych o zasięgu lokalnym, regionalnym czy globalnym.
Weryfikacja: Prezentacja projektu - dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W07
Student zna w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U03
Student umie identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu międzynarodowego.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U14
Student umie przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań marketingowych na arenie międzynarodowej.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Prezentacja projektu i dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: