- Nazwa przedmiotu:
- Integracja i optymalizacja procesów biznesowych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Kucharska Agnieszka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
20h zajęcia projektowe + 10h studiowanie literatury + 10h wykonanie projektów i prezentacji + 5h przygotowanie do zajęć i obrony + 5h konsultacji= 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS:
20h zajęcia projektowe + 5h konsultacji= 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
20h zajęcia projektowe + 10h studiowanie literatury + 10h wykonanie projektów i prezentacji + 5h przygotowanie do zajęć i obrony + 5h konsultacji= 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt20h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Zarządzanie: Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa, Uwarunkowania i zasady modelowania procesów
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
• posiadał wiedzę z zakresu integracji i optymalizacji procesów biznesowych,
• posiadał wiedzę z zakresu metod optymalizacyjnych stosowanych w zarządzaniu oraz znał zakres stosowania metod optymalizacji
• potrafił stosować metody określania celów; metody diagnozy stanu obecnego i metody optymalizacji procesów;
• potrafił dobrać metody optymalizacji do rodzajów procesów biznesowych.
- Treści kształcenia:
- D. Projekt:
Zadanie projektowe jest wykonywane przez studenta / zespół studentów pod opieką merytoryczną prowadzącego zajęcia, z wykorzystaniem poznanych we wcześniejszym toku studiów metod usprawniania i optymalizacji procesów stosowanych w zarządzaniu. Temat zadania projektowego jest ustalany przez studenta / zespół studentów i prowadzącego zajęcia z zakresu optymalizacji procesów biznesowych, m. in.: proces sprzedaży, proces obsługi klienta, proces produkcji, proces zakupów i inne.
Raport z zadania projektowego powinien zawierać co najmniej:
(1) Temat rozwiązywanego problemu, cel i zakres zadania projektowego.
(2) Diagnoza stanu obecnego w zakresie rozważanego problemu. Wykonanie mapy procesów oraz schematu głównego procesu biznesowego.
(3) Wybór metod i narzędzi proponowanych do rozwiązania problemu.
(4) Określenie założeń oraz ograniczeń w realizacji zadania projektowego.
(5) Rozwiązanie problemu (propozycje usprawnień, kryteria wyboru rozwiązania, analiza ekonomiczna przedstawionych propozycji). Przedstawienie schematu usprawnionego procesu biznesowego.
(6) Podsumowanie i wnioski końcowe.
(7) Bibliografia.
Prezentacja na obronę projektu powinna zawierać syntetyczne informacje o temacie, celach, założeniach dotyczących rozwiązywanego problemu, uzyskanym rozwiązaniu problemu oraz sformułowanych wnioskach.
W trakcie zajęć wykorzystywane będzie oprogramowanie do modelowania procesów.
- Metody oceny:
- D. Projekt:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów projektów, elementy projektów są omawia-ne ze studentami.
Oceniana jest:
• wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu;
• wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu;
• umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów;
• terminowość wykonania projektów.
2. Ocena sumatywna:
ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia projektów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu, prezentacji z obroną projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Grajewski, P., 2012. Procesowe zarządzanie organizacją. Warszawa: PWE.
2. Stachurski, A., 2009. Wprowadzenie do optymalizacji. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
Uzupełniająca:
1. Bojar, W., Rostek, K., Knopik, L., 2013. Systemy wspomagania decyzji. Warszawa: PWE.
2. Kosieradzka, A., Klimkiewicz, M., Pająk, E., 2014. Zarządzanie produkcją i usługami. Warszawa: PWE.
3. Szczepańska, K., Bugdol, M., red., 2016. Podstawy zarządzania procesami. Warszawa: Difin.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Projekt jest przygotowywany przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie semestru podczas zajęć.
Obrona projektu odbywa się w terminie ostatnich zajęć.
Projekt powinien zawierać ok. 30 stron. Projekt, prezentacja oraz inne materiały (modele, arkusze kalkulacyjne, itp.) są przekazywane prowadzącym zajęcia w wersji elektronicznej.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W01
- zjawiska procesowe oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W09
- szczegółową wiedzę z zakresu doskonalenia i optymalizacji procesów biznesowych
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U07
- wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U15
- dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: