Nazwa przedmiotu:
Projektowanie procesów
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Wiśniewski Michał
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce globalnej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 30h projekt + 5h konsulacie grupowe + 5h konsultacje indywidualne + 5h zapoznanie z literaturą +15h przygotowanie założeń projektowych = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,33 ECTS: 30h projekt + 5h konsulacie grupowe + 5h konsultacje indywidualne = 40h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 30h projekt + 5h konsulacie grupowe + 5h konsultacje indywidualne + 5h zapoznanie z literaturą +15h przygotowanie założeń projektowych = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zarządzanie procesami w organizacjach globalnych Uwarunkowania i zasady modelowania procesów
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: • posiadał wiedzę z zakresu modelowania procesów biznesowych, • rozumiał istotę i prawidłowości podejścia procesowego w zarządzaniu, • rozumiał oraz stosował zasady i narzędzia zarządzania procesowego, • potrafił stosować metody symulacji procesów w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem komputerowego wspomagania, • potrafił opisać i opracować model procesu biznesowego.
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Zajęcia wprowadzające omówienie kryteriów zaliczenia, zapozna nie studentów ze środowiskiem pracy. 2. Ustalenie tematów projektów własnych, rozpoczęcie pracy nad strukturą procesu ćwiczeniowego. 3. Dokończenie prac związanych ze strukturą procesu ćwiczeniowego. 4. Zdefiniowanie ról i zasobów niezbędnych do realizacji procesu ćwiczeniowego. 5. Przydzielenie ról i zasobów poszczególnym elementom w strukturze modelu procesu biznesowego. 6. Testowanie modelu pod kątem eliminacji błędów formalnych. 7. Przeprowadzenie symulacji i pracownie wyników. 8. Prezentacja i ocena założeń projektowych modeli własnych studentów. 9. Praca własna studentów nad implementacją modeli procesów. 10. Prezentacja i ocena implementacji modeli własnych.
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: Praca w zespołach 3-4 osobowych, Raport, Prezentacja 2. Ocena sumatywna : Część I projektu 20%, Część II projektu 40%, Część III projektu 30%, Prezentacja wyników 10% (skala ocen os 2; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0)
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Grajewski P., 2016. Organizacja procesowa, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. 2. Szczepańska K., Bugdol M., (red.) 2016. Podstawy zarządzania procesami, Warszawa: Difin. 3. Drejwicz Sz., 2012. Zrozumieć BPMN – modelowanie procesów biznesowych, Gliwice: Helion. 4. Jeston J., Nelis J. 2011. Business Process Management: Practical Guidelines to Successful Implementations, Routledge. 5. Bitkowska A., 2009. Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie. Warszawa: Vizja Press&IT 6. Burlton, R., 2001. Business Process Management: Profiting From Process; SAMS. Uzupełniająca: 1. Gawin B., Marcinkowski B., 2013. Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyce, Gliwice: Helion. 2. Chomuszko M., 2010. Modelowanie organizacji procesowej, Warszawa: PWN. 3. Stachurski A. 2009. Wprowadzenie do optymalizacji, Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W06
Student posiada uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia związane z projektowaniem procesów biznesowych
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U07
Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K02
Student potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze programistyczno wdrożenio-wym, wchodzącym w skład studiów
Weryfikacja: Projekt + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Projekt + prezentacja wyników
Student ma doświadczenie z pracą zespołową
Weryfikacja: Z2_K06
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: