Nazwa przedmiotu:
Marketing cyfrowy
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Gąsiorkiewicz Artur
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 20h ćwiczenia laboratoryjne + 5h konsultacje + 20h studia literaturowe + 15h wykonanie zadania ćwiczeniowego = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,83 ECTS 20h ćwiczenia laboratoryjne + 5h konsultacje = 25h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 20h ćwiczenia laboratoryjne + 5h konsultacje + 20h studia literaturowe + 15h wykonanie zadania ćwiczeniowego = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium20h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość podstaw marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim: • rozumiał problematykę marketingu cyfrowego w kontekście ogólnej teorii marketingu; • znał zakres działań podejmowanych w ramach marketingu cyfrowego; • potrafił dobrać właściwe narzędzia marketingu cyfrowego do określonych zastosowań praktycznych.
Treści kształcenia:
C.Laboratorium: 1. E-marketing a marketing „tradycyjny” 2. Model biznesowy a strategia e-marketingowa 3. Plan e-marketingowy 4. Mierniki efektywności e-marketingu 5. Produkt: wartość i koszt dla klienta 6. Cena: polityka cenowa w mediach elektronicznych 7. Dystrybucja: kanały dystrybucji internetowej i ich właściwości użytkowe 8. Promocja: generowanie wartościowego ruchu przychodzącego 9. Marketing treści – kreacja przekazu 10. Marketing treści – dystrybucja przekazu (owned, earned, paid media) 11. Lejek sprzedażowy i ścieżka konwersji 12. Optymalizacja ścieżki konwersji 13. Zarządzanie relacjami z klientem 14. Spotkanie z praktykiem rynku 15. Automatyzacja e-marketingu 16. E-wizerunek 17. Działania kryzysowe w e-marketingu 18. Zagadnienia etyczne w e-marketingu 19. Prezentacja rozwiązań zadań projektowych 20. Omówienie rozwiązań zadań projektowych
Metody oceny:
C.Laboratorium: 1. Ocena formatywna:Ocena poprawności wykonania ćwiczeń rea-lizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie wyników ćwiczeń, praca podczas ćwiczeń. 2. Ocena sumatywna: Ocena sposobu wykonania zadania ćwicze-niowego (case) – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., 2016. Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice (6th ed.). Harlow: Pearson Education 2. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., 2017. Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes 3. Królewski J., Sala P. (red.), 2016. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 4. Mazurek, G. (red.), 2018. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext 5. Smith, P. R., 2018. SOSTAC. Guide to your Perfect Digital Marketing Plan 2018. London: PR Smith Uzupełniająca: 1. Mazurek G., 2012. Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Poltext 2. Ryan, D., 2017. Understanding Digital Marketing (4th ed.). London: Kogan Page 1. Strauss J., Frost R. D., 2014. E-marketing (7th ed.). Harlow: Pearson Education Limited
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W03
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauki o marketingu oraz kierunki jej rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem rynku globalnego.
Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W11
Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w za-kresie marketingu.
Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U03
Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu.
Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe, praca podczas ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U09
Student potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu marketingu, w tym narzędzi IT.
Weryfikacja: zadanie ćwiczeniowe, praca podczas ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: praca podczas ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K05
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: praca podczas ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: