Nazwa przedmiotu:
Technologiczne wspomaganie planów ciągłości działania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Skomra Witold
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 20h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 13h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 5h przygotowanie do zajęć + 10h wykonanie raportu = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,68 ECTS 15h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 17h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 20h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 13h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 5h przygotowanie do zajęć + 10h wykonanie raportu = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Publiczne zarządzanie kryzysowe, Podstawy teorii zarządzania ryzykiem
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Student na podstawie wcześniej zdobytej wiedzy na zajęciach wykładowych kształci umiejętności w zakresie planowania ciągłości działania oraz rozwiązuje kazusy (studium przypadku) bazując na wybranych narzędziach wspomagania planów ciągłości działania. Pracując w małych grupach wymienia doświadczenia uczy się współpracy oraz dyskusji.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Postępowanie z ryzykiem w organizacji i w publicznym zarządzaniu kryzysowym. 2. Etapy oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym – dobór danych i parametrów 3. Wygenerowanie matrycy ryzyka i matrycy ryzyka sytuacji kryzysowej dla przyjętych danych. 4. Analiza ekonomiczna inwestycji w bezpieczeństwo symulacja z wykorzystaniem matrycy żalu. 5. Możliwości wsparcia procesu tworzenia planów ratowniczych, planów zarządzania kryzysowego i planów ochrony infrastruktury krytycznej. 6. Wygenerowanie jednego wybranego planu. 7. Sprawdzian wiedzy
Metody oceny:
B.Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: sprawdzian wiedzy, raporty z ćwiczeń indywidualnych, raport z ćwiczeń zespołowych 2. Ocena sumatywna: śr. arytmetyczna z 3 najlepszych ocen w skali 2;3.5;4;4.5;5
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacją. Kraków: Edu-libri. 2. Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działania. Warszawa: Difin. 3. Skomra W. (red.), 2015.Metodyka oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego RP. Warszawa: SGSP. Uzupełniająca: 1. Kosieradzka, A., Zawiła-Niedźwiecki, J., 2016. Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Kraków: Edu-libri . 2. Wróblewski D. (red), 2018. Zarządzanie ryzykiem, przegląd wybranych metodyk. Józefów: CNBOP. 3. Skomra W., 2018. Panowanie nad ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Warszawa: Bel Studio.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W10
fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Sprawdzian wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U13
Planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K03
Wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: