Nazwa przedmiotu:
Projektowanie planów ciągłości działania
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Skomra Witold
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 20h zajęcia projektowe + 15h studiowanie literatury + 15h wykonanie projektu = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 20h zajęcia projektowe = 20h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 20h zajęcia projektowe + 15h studiowanie literatury + 15h wykonanie projektu = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt20h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Inżynieria Zarządzania: Zarządzanie ryzykiem w działalności przedsiębiorstwa
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest aby student posiadał szeroką wiedzę z zakresu projektowania planów ciągłością działania.
Treści kształcenia:
D. Projekt: 1. Cel i zakres Planu Ciągłości Działania (PCD). 2. Zasady uruchomienia PCD. 3. Strategia ciągłości działania. 4. Zasady komunikacji, linie łączności i koordynacja współpracy. 5. Kluczowe zadania i odpowiedzialności osób i zespołów w ramach PCB. 6. Zasoby niezbędne do uruchomienia B. 7. Komunikacja zewnętrzna (media, pracownicy, interesariusze). 8. Program testów planów PCD. Aktualizowanie planów PCD. Proces wycofania PCD.
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów projektów, elementy projektów są omawiane ze studentami Oceniane jest: • wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu; • terminowość wykonania projektów; 2. Ocena sumatywna: ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu na ocenę >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Zawiła-Niedźwiecki J., 2013, Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania, edu-Libri, Kraków-Warszawa. 2. Kaczmarek T., Ćwiek G., 2009, Ryzyko kryzysu a ciągłość działania, Difin, Warszawa 3. Norma ISO 22301:2012, System Zarządzania ciągłością działania Uzupełniająca: 4. Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J., (red.), 2016, Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, edu-Libri, Kraków-Legionowo. 5. Kaszubski R., Romańczuk D., 2012, Księga dobrych praktyk w zakresie zarządzania ciągłością działania, Związek Banków Polskich.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Projekt jest przygotowywany przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie semestru podczas zajęć. Projekt powinien zawierać ok. 30 stron. Projekt jest przekazywany prowadzącym zajęcia w wersji elektronicznej i/lub papierowej.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W01, I2_W03, I2_W05
zasady projektowania planów ciągłości działania ich wdrażania oraz dotyczące ich teorie i metody
Weryfikacja: projekt, konsultacje z prowadzącym w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_W01, I2_W03, I2_W04, I2_W05
uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia związane z projektowaniem i wdrażaniem planów utrzymania ciągłości działania
Weryfikacja: projekt, konsultacje z prowadzącym w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01, I2_U02, I2_U03
wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania problemów decyzyjnych dotyczących planowania i wdrażania planów utrzymania ciągłości działania
Weryfikacja: projekt, konsultacje z prowadzącym w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U01, I2_U06, I2_U18
zaprojektować i wykonać plan utrzymania ciągłości działania, zaplanować i przeprowadzić jego wdrożenie oraz dobrać narzędzie informatyczne wspomagające proces zarządzania ryzykiem
Weryfikacja: projekt, konsultacje z prowadzącym w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K01, I2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: projekt, konsultacje z prowadzącym w trakcie zajęć
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: