Name of course:
Zarządzanie relacjami z klientami
Coordinator of course:
dr hab. inż. Liliana Hawrysz
Type of course:
Compulsory
Level of education:
First cycle studies
Programme:
Inżynieria Zarządzania
Group of courses:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Code of course:
-
Nominal semester:
7 / AY 2020/2021
Number of ECTS credits:
2
Number of hours of student’s work to achieve learning outcomes:
2 ECTS 10h wykład + 10h ćwiczenia + 27h pracy własnej +3h konsultacji = 50h
Number of ECTS credits on the course with direct participation of academic teacher:
0,92 ECTS: 10h wykład + 10h ćwiczenia +3h konsultacji = 23h
Language of course:
polish
Number of ECTS credits on practical activities on the course:
1,6 ECTS: 10h ćwiczenia + 27h pracy własnej +3h konsultacji = 40h
Form of didactic studies and number of hours per semester:
  • Lecture10h
  • Exercise type of course10h
  • Laboratory0h
  • Project type of course0h
  • Computer lessons0h
Preliminary requirements:
-
Limit of students:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Purpose of course:
Zapoznanie Studenta z tematyką CRM
Contents of education:
A. Wykład: 1. Pojęcia związane z CRM: lojalność, potrzeby klienta 2. Sposoby definiowania CRM: ujęcie strategiczne, ujęcie marketingowe, ujęcie informatyczne 3. Miejsce CRM w obszarze działań marketingowych 4. Warunki i korzyści stosowania CRM 5. System CRM w przedsiębiorstwie B. Ćwiczenia: 1. Etapy opracowania i wdrożenia CRM 2. Główne korzyści dla firmy wynikające z wdrożenia CRM 3. Warunki konieczne do wdrożenia CRM 4. Zastosowanie CRM w polskich firmach – wybrane przykłady
Methods of evaluation:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: ocena z kolokwium 2. Ocena sumatywna : 40 punktów B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena z kolejnych etapów przygotowaniu projektu CRM 2. Ocena sumatywna: 60 punktów E. Końcowa ocena z przedmiotu: Suma pkt z wykładu i ćwiczeń, zaliczenie przedmiotu ≥ 51 pkt.
Exam:
no
Literature:
Obowiązkowa: Dyché J., 2005, Customer Relationship Management. Tł [z ang.] M. Witek., Gliwice, Helion. Anderson K., Kerr C., 2011, Customer relationship management, Nowy York, McGraw Hill. Uzupełniająca:-
Website of the course:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Notes:
-

Effects of education

General academic profile - knowledge

Effect I1_W06
Zna i rozumie procesy budowy i reorganizacji systemu zarządzania klientami (CRM)
Verification: Ocena z przygotowania projektu CRM
Field of study related learning outcomes:
Area of study related learning outcomes:
Effect I1_W08
Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu systemu zarządzania klientami
Verification: Ocena z kolokwium
Field of study related learning outcomes:
Area of study related learning outcomes:

General academic profile - skils

Effect I1_U01
Potrafi przygotować założenia wdrożenia systemu zarządzania klientami CRM
Verification: Ocena z przygotowania projektu CRM
Field of study related learning outcomes:
Area of study related learning outcomes:

General academic profile - social competences

Effect I1_K04
Student rozumie rolę komunikacji opartej na relacjach interpersonalnych i potrafi zachować proporcję między komunikacją bezpośrednią a nowoczesnymi kanałami.
Verification: Ocena z przygotowania projektu CRM
Field of study related learning outcomes:
Area of study related learning outcomes: