Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie zespołem projektowym - gra symulacyjna
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Cezary Szwed
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Inżynieria cyfrowa
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 12h laboratorium + 18h przygotowanie do laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym + 10h zapoznanie z literaturą = 45h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,75 ECTS 12h laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym = 17h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 12h laboratorium + 18h przygotowanie do laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym + 10h zapoznanie z literaturą = 45h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium12h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu zarządzania zespołem projektowym oraz ich weryfikacja w warunkach zbliżonych do praktycznych.
Treści kształcenia:
C. Laboratorium: Celem gry jest wykonanie wybranych zadań z przykładowego projektu przez zespół projektowy, np. opracowanie planu działań w projekcie, wdrożenie zmiany w projekcie, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi w projekcie, itp. Uczestnicy zajmują różne pozycje w zespole projektowym i mają przydzielone różne role. Szczególny nacisk jest położony na podejmowanie decyzji, komunikację i uzgodnienia między uczestnikami, przy uwzględnieniu ograniczonych zasobów na realizację projektu. Przebieg gry jest następujący: 1. Przedstawienie zasad symulacji, ustalenia organizacyjne, utworzenie zespołów projektowych, przydział zadań i ról uczestnikom. Wprowadzenie teoretyczne i praktyczne do symulacji. 2-3. Przeprowadzenie symulacji dla pierwszego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole. 4-5. Przeprowadzenie symulacji dla drugiego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole. 6-7. Przeprowadzenie symulacji dla trzeciego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole. 8. Prezentacja wniosków końcowych, omówienie wyników symulacji. Zaliczenie.
Metody oceny:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: na zajęciach, na podstawie raportów składanych przez studentów oraz obserwacji dokonanych przez prowadzącego (-ych) jest weryfikowane wykonanie zadań projektowych przez zespoły; po dokonaniu oceny przez koordynatora przedmiotu elementy raportu są omawiane ze studentami. 2. Ocena sumatywna: oceniane są wnioski sformułowane przez zespoły w raportach oraz wywiązanie się z ról przez uczestników zespołów, po zakończeniu każdego z zadań. Ocena z przedmiotu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Appelo J., 2016, Zarządzanie 3.0. Kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Warszawa, Helion. 2. Wysocki R.K., 2018, Efektywne zarządzanie projektami, Warszawa: Onepress. 3. Anna Całek, 2011, Zarządzanie zespołem. Motywacja i działanie, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Uzupełniająca: 1. Bradlej K., 1999, Podstawy metodyki Prince 2, Warszawa: Wyd. CRM. 2. Branderburg H., 1999, Zarządzanie projektami, Gliwice: Wyd. Politechnika Śląska. 3. Praca zbiorowa, 2001, Project Management. Efektywne zarządzanie przedsięwzięciami w przedsiębiorstwach, Warszawa: Wyd. WEKA.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Zrealizowany projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe i zrealizowany projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: