Name of course:
Zarządzanie zespołem projektowym - gra symulacyjna
Coordinator of course:
dr inż. Cezary Szwed
Type of course:
Compulsory
Level of education:
First cycle studies
Programme:
Inżynieria Zarządzania
Group of courses:
Specjalność: Inżynieria cyfrowa
Code of course:
-
Nominal semester:
7 / AY 2020/2021
Number of ECTS credits:
2
Number of hours of student’s work to achieve learning outcomes:
2 ECTS 12h laboratorium + 18h przygotowanie do laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym + 10h zapoznanie z literaturą = 45h
Number of ECTS credits on the course with direct participation of academic teacher:
0,75 ECTS 12h laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym = 17h
Language of course:
polish
Number of ECTS credits on practical activities on the course:
2 ECTS 12h laboratorium + 18h przygotowanie do laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym + 10h zapoznanie z literaturą = 45h
Form of didactic studies and number of hours per semester:
  • Lecture0h
  • Exercise type of course0h
  • Laboratory12h
  • Project type of course0h
  • Computer lessons0h
Preliminary requirements:
-
Limit of students:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Purpose of course:
Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu zarządzania zespołem projektowym oraz ich weryfikacja w warunkach zbliżonych do praktycznych.
Contents of education:
C. Laboratorium: Celem gry jest wykonanie wybranych zadań z przykładowego projektu przez zespół projektowy, np. opracowanie planu działań w projekcie, wdrożenie zmiany w projekcie, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi w projekcie, itp. Uczestnicy zajmują różne pozycje w zespole projektowym i mają przydzielone różne role. Szczególny nacisk jest położony na podejmowanie decyzji, komunikację i uzgodnienia między uczestnikami, przy uwzględnieniu ograniczonych zasobów na realizację projektu. Przebieg gry jest następujący: 1. Przedstawienie zasad symulacji, ustalenia organizacyjne, utworzenie zespołów projektowych, przydział zadań i ról uczestnikom. Wprowadzenie teoretyczne i praktyczne do symulacji. 2-3. Przeprowadzenie symulacji dla pierwszego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole. 4-5. Przeprowadzenie symulacji dla drugiego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole. 6-7. Przeprowadzenie symulacji dla trzeciego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole. 8. Prezentacja wniosków końcowych, omówienie wyników symulacji. Zaliczenie.
Methods of evaluation:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: na zajęciach, na podstawie raportów składanych przez studentów oraz obserwacji dokonanych przez prowadzącego (-ych) jest weryfikowane wykonanie zadań projektowych przez zespoły; po dokonaniu oceny przez koordynatora przedmiotu elementy raportu są omawiane ze studentami. 2. Ocena sumatywna: oceniane są wnioski sformułowane przez zespoły w raportach oraz wywiązanie się z ról przez uczestników zespołów, po zakończeniu każdego z zadań. Ocena z przedmiotu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Exam:
no
Literature:
Obowiązkowa: 1. Appelo J., 2016, Zarządzanie 3.0. Kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Warszawa, Helion. 2. Wysocki R.K., 2018, Efektywne zarządzanie projektami, Warszawa: Onepress. 3. Anna Całek, 2011, Zarządzanie zespołem. Motywacja i działanie, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Uzupełniająca: 1. Bradlej K., 1999, Podstawy metodyki Prince 2, Warszawa: Wyd. CRM. 2. Branderburg H., 1999, Zarządzanie projektami, Gliwice: Wyd. Politechnika Śląska. 3. Praca zbiorowa, 2001, Project Management. Efektywne zarządzanie przedsięwzięciami w przedsiębiorstwach, Warszawa: Wyd. WEKA.
Website of the course:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Notes:
-

Effects of education

General academic profile - knowledge

Effect I1_W01
Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania
Verification: Kolokwium zaliczeniowe
Field of study related learning outcomes:
Area of study related learning outcomes:

General academic profile - skils

Effect I1_U01
Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Verification: Zrealizowany projekt
Field of study related learning outcomes:
Area of study related learning outcomes:

General academic profile - social competences

Effect I1_K02
Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Verification: Kolokwium zaliczeniowe i zrealizowany projekt
Field of study related learning outcomes:
Area of study related learning outcomes: