Nazwa przedmiotu:
Web-development
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Ścibisz Marcin
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Inżynieria cyfrowa
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2020/2021
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS 10h wykład + 12h laboratorium + 8h projekt + 12h przygotowanie do kolokwium - wykład + 10h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 18h przygotowanie zadania projektowego +5h konsultacji = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,4 ECTS 10h wykład + 12h laboratorium + 8h projekt +5h konsultacji= 35h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,6 ECTS 12h laboratorium + 8h projekt + 12h przygotowanie do kolokwium - wykład + 10h przygotowanie do kolokwium – laboratorium + 18h przygotowanie zadania projektowego +5h konsultacji = 65h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład10h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium12h
  • Projekt8h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Umiejętność programowania obiektowego na poziomie podstawowym. Znajomość terminów i pojęć: system operacyjny, sieć komputerowa, stacja robocza, serwer, protokół komunikacyjny, WWW, HTML, baza danych, język SQL, serwer SQL.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania oraz implementacji aplikacji WWW.
Treści kształcenia:
A. Wykład: 1. Wprowadzenie do programowania sieciowego i WWW. 2. Podstawy języka HTML. 3. Prezentacja dokumentów HTML w przeglądarce internetowej. 4. Podstawy programowania w języku JavaScript. 5. Wzorzec programowania obiektowego w języku JavaScript. 6. Język Java i servlety. 7. Java Server Pages i JSTL. 8. Java Server Pages i szablony aplikacji. 9. Język Java i bazy danych. 10. Usługi sieciowe. C. Laboratorium: Wykonanie ćwiczeń o poniższej tematyce: 1. Język znaczników HTML i style CSS. 2. Skrypty wykonywane w przeglądarce stron WWW. 3. Wzorzec programowania obiektowego w języku JavaScript. 4. Język Java w aplikacjach sieciowych – serwlety i JSP 5. Język Java i bazy danych. 6. Usługi sieciowe. D. Projekt: 1. Wykonanie projektu oraz implementacji aplikacji WWW, klienta bazy danych zarządzanej przez serwer SQL.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna: częściowo interaktywna forma prowadzenia wykładu. 2. Ocena sumatywna : przeprowadzenie zaliczenia zwierającego pytania otwarte oraz proste zadania programistyczne; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych. 2. Ocena sumatywna: przeprowadzenie kolokwium w formie praktycznej realizacji zadań programistycznych w zintegrowanym środowisku programistycznym; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. D. Projekt: 1. Ocena formatywna: projekt i implementacja aplikacji WWW realizowane w zespołach. 2. Ocena sumatywna: ocena ustalana na podstawie sumarycznej liczby punktów uzyskanych z projektu oraz implementacji aplikacji WWW; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0); do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zarówno oceny z wykładu, laboratorium jak i projektu są pozytywne; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,3 * ocena z wykładu + 0,4 * ocena z laboratorium + 0,3 ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Lemay L., Colburn R., Jennifer Kyrnin J. 2017 HTML,CSS i JavaScript dla każdego, Gliwice: Helion 2. Lis M. 2009 JavaScript. Praktyczny kurs, Gliwice: Helion 3. Basham B., Sierra K., Bates B., 2012 Head First Servlets & JSP, Gliwice: Helion Uzupełniająca: 1. Chiarelli A., Mistrzowski 2016 JavaScript. Programowanie zorientowane obiektowo, Gliwice: Helion 2. Danowski B. 2014 Tworzenie stron WWW w praktyce Gliwice: Helion 3. Gupta A. 2013 Java EE 7 Essentials. Enterprise Developer Hand-book Gliwice: Helion 4. Nixon R., PHP, 2015 MySQL i JavaScript. Wprowadzenie. Gliwice: Helion 5. Rychlicki-Kicior K. 2015 Java EE 6. Programowanie aplikacji WWW, Gliwice: Helion
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
Zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W11
Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania oraz szczegółowo procesy związane z cyklem produkcyjnym oprogramowania.
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U15
Projektowanie nowych rozwiązań, jak również doskonalenie istniejących, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Zadanie projektowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U19
Planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole.
Weryfikacja: Zadanie projektowe wykonywane w zespole.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K05
Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Monitorowanie przestrzegania zasad etyki i wymagania tego od innych w trakcie realizacji zadań dydaktycznych oraz zaliczeniowych (kolokwia, zadanie projektowe).
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: