- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie sprzedażą i marką
- Koordynator przedmiotu:
- dr Czerwiński Bogumił 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS 
8h wykład + 10h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 10h studia literatury + 9h przygotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,84 ECTS: 
8h wykład + 10h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,68 ECTS 
10h ćwiczenia + 2h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 10h studia literatury + 9h przygotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie do zaliczenia pisemnego = 42h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład8h
- Ćwiczenia10h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Podstawy Marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)	 - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)  - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu zarządzania sprzedażą i zarządzania marką oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu podmiotów rynkowych.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład: 
1.	Znaczenie sprzedaży i marki w marketingu. 
2.	Geneza, funkcje, znaczenie i definicje marki.  
3.	Rola marki we współczesnej gospodarce i społeczeństwie. 
4.	Tożsamość, siła i wizerunek marki. 
5.	Elementy składowe marki. 
6.	Zarządzanie marką w czasie.  
7.	Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji. 
B. Ćwiczenia: 
1.	Tożsamość, siła i wizerunek marki. 
2.	Elementy składowe marki. 
3.	Zarządzanie marką w czasie.  
4.	Sprzedaż pośrednia i bezpośrednia, kanały dystrybucji, strumienie marketingowe w kanałach dystrybucji. 
5.	Zarządzanie sprzedażą i marką na podstawie przykładów dotyczących wybranych przedsiębiorstw.  
- Metody oceny:
- A. Wykład: 
1.	Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
2.	Ocena sumatywna: przeprowadzenie zaliczenia pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
B. Ćwiczenia: 
1. Ocena formatywna: Studenci zdobywają w trakcie zajęć punkty, które decydują o ocenie końcowej. Punkty uzyskują za pracę indywidulaną lub zespołową w rozwiązywaniu case studies oraz za wykonaną prezentację. 
2. Ocena sumatywna: Przygotowanie prezentacji oraz aktywność na zajęciach.
E. Końcowa ocena z przedmiotu: 
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z ćwiczeń jak i z zaliczenia pisemnego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,5 * ocena z zaliczenia wykładu + 0,5* ocena z ćwiczeń.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Cybulski K., 2010. Zarządzanie działem sprzedaży firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.	Kall J., 2006. Jak zbudować silną markę od podstaw ? Warszawa: Helion.
3.	Spyra Z., 2008. Kanały dystrybucji: kształtowanie relacji. Warszawa: CeDeWu Wydawnictwa Fachowe.
Uzupełniająca:
1.	Wiktor J.W., 2013. Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
2.	Zdończyk J., 2013. Analizowanie wyników sprzedaży, Zarządzanie działem sprzedaży. Warszawa: Wiedza i Praktyka.
3.	Zoltners A.A., Prabhakant S., Lorimer S., 2013. Zwiększanie efektywności działu sprzedaży. Warszawa: Wolters Kluwer Polska SA.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt I1_W01
- Absolwent zna  teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania.
 Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- Absolwent zna  charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt I1_U01
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego.
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U13
- Absolwent potrafi  przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
 Weryfikacja: Realizacja projektu końcowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt I1_K02
- Absolwent jest gotów do  uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
 Weryfikacja: Zaliczenie wszystkich składowych jednostek zajęciowych, realizacja projektu końcowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: