- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie zespołem projektowym - gra symulacyjna
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Cezary Szwed
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2020/2021
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
20h laboratorium + 15h przygotowanie do laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym + 10h zapoznanie z literaturą = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
20h laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
20h laboratorium + 15h przygotowanie do laboratorium + 5h konsultacje z prowadzącym + 10h zapoznanie z literaturą = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium20h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
-  - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu zarządzania zespołem projektowym oraz ich weryfikacja w warunkach zbliżonych do praktycznych. 
- Treści kształcenia:
- C. Laboratorium:
Celem gry jest wykonanie wybranych zadań z przykładowego projektu przez zespół projektowy, np. opracowanie planu działań w projekcie, wdrożenie zmiany w projekcie, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi w projekcie, itp. Uczestnicy zajmują różne pozycje w zespole projektowym i mają przydzielone różne role. Szczególny nacisk jest położony na podejmowanie decyzji, komunikację i uzgodnienia między uczestnikami, przy uwzględnieniu ograniczonych zasobów na realizację projektu. 
Przebieg gry jest następujący:
1. Przedstawienie zasad symulacji, ustalenia organizacyjne, utworzenie zespołów projektowych, przydział zadań i ról uczestnikom. Wprowadzenie teoretyczne i praktyczne do symulacji. 
2-3. Przeprowadzenie symulacji dla pierwszego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole.
4-5. Przeprowadzenie symulacji dla drugiego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole.
6-7. Przeprowadzenie symulacji dla trzeciego zadania. Okresowe wprowadzenie zakłóceń przez prowadzącego. Przygotowanie raportu przez uczestników symulacji. Zmiana pozycji i ról uczestników w zespole.
8. Prezentacja wniosków końcowych, omówienie wyników symulacji. Zaliczenie.
- Metody oceny:
- C. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: na zajęciach, na podstawie raportów składanych przez studentów oraz obserwacji dokonanych przez prowadzącego (-ych) jest weryfikowane wykonanie zadań projektowych przez zespoły; po dokonaniu oceny przez koordynatora przedmiotu elementy raportu są omawiane ze studentami. 
2. Ocena sumatywna: oceniane są wnioski sformułowane przez zespoły w raportach oraz wywiązanie się z ról przez uczestników zespołów, po zakończeniu każdego z zadań. Ocena z przedmiotu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: 
1.	Appelo J., 2016, Zarządzanie 3.0. Kierowanie zespołami z wykorzystaniem metodyk Agile, Warszawa, Helion.
2.	Wysocki R.K., 2018, Efektywne zarządzanie projektami, Warszawa: Onepress.
3.	Anna Całek, 2011, Zarządzanie zespołem. Motywacja i działanie, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Uzupełniająca:
1.	Bradlej K., 1999, Podstawy metodyki Prince 2, Warszawa: Wyd. CRM.
2.	Branderburg H., 1999, Zarządzanie projektami, Gliwice: Wyd. Politechnika Śląska. 
3.	Praca zbiorowa, 2001, Project Management. Efektywne zarządzanie przedsięwzięciami w przedsiębiorstwach, Warszawa: Wyd. WEKA. 
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt I1_W01
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania
 Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt I1_U01
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
 Weryfikacja: Zrealizowany projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U16
- Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk ekonomicznych, technicznych i zarządzania
 Weryfikacja: Zrealizowany projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt I1_K02
- Absolwent jest gotów do  uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
 Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe i zrealizowany projekt
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: