- Nazwa przedmiotu:
- Doskonała praca zespołowa
- Koordynator przedmiotu:
- Katarzyna Górniak
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Elektronika
- Grupa przedmiotów:
- przedmioty ekonomiczno-społeczne
- Kod przedmiotu:
- DPZ
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- n/d
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- n/d
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- n/d
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia.
Wymagane są podstawowe wiadomości z zakresu socjologii
- Limit liczby studentów:
- 24
- Cel przedmiotu:
- Zajęcia mają wprowadzić studentów w zagadnienia związane z budowaniem i funkcjonowaniem zespołów zadaniowych/projektowych. W trakcie zajęć zanalizowane zostaną procesy i mechanizmy towarzyszące życiu zespołu tak, aby uczestnicy byli wstanie w przyszłości stworzyć i poprowadzić zespół projektowy działający skutecznie. Dowiedzą się, co jest przydatne w pracy zespołowej oraz co warunkuje jej skuteczność. Oprócz zdobywania wiedzy, będą mieli możliwość w trakcie zajęć warsztatowych sprawdzić swoje umiejętności w zakresie pracy zespołowej oraz odnieść się do praktyki.
- Treści kształcenia:
- 1. Projekt i zespół projektowy – znaczenie i rola.
2. Korzyści pracy zespołowej.
3. Powoływanie zespołu do życia – kogo wybrać, kto może pracować w zespole.
4. Dynamika zespołowa – życie zespołu a skuteczność.
5. Ice breaker games – redukowanie dystansów pomiędzy członkami zespołu.
6. Wyznaczenie i formułowanie celów zespołowych – zasada SAMRT.
7. Normy zespołowe – zakres, treść i znaczenie.
8. Zespoły wielokulturowe – problemy i pokonywanie trudności.
9. Proces integracji – mechanizmy wzmacniania.
10. Konstruktywne i niekonstruktywne zachowania członków zespołu.
11. Kto jest kim w zespole – role zespołowe.
12. Skuteczne komunikowanie się w zespole (1)
13. Skuteczne komunikowanie się w zespole (2)
14. Rozwiązywanie konfliktów wewnątrz zespołowych
15. Zespołowe podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów
- Metody oceny:
- Na zaliczenie przedmiotu składają się następujące elementy:
• aktywne uczestnictwo w zajęciach (elementach warsztatowych, case study, dyskusjach),
• uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia pisemnego w formie testowej o zróżnicowanych pytaniach.
3.0 Uzyskał co najmniej 50% maksymalnej łącznej liczby punktów ze zaliczenia pisemnego oraz wykazał się obecnością oraz aktywnością na zajęciach.
3.5 Uzyskał co najmniej 60% maksymalnej łącznej liczby punktów ze zaliczenia pisemnego oraz wykazał się obecnością oraz aktywnością na zajęciach.
4.0 Uzyskał co najmniej 70% maksymalnej łącznej liczby punktów ze zaliczenia pisemnego oraz wykazał się obecnością oraz aktywnością na zajęciach.
4.5 Uzyskał co najmniej 80% maksymalnej łącznej liczby punktów ze zaliczenia pisemnego oraz wykazał się obecnością oraz aktywnością na zajęciach.
5.0 Uzyskał co najmniej 90% maksymalnej łącznej liczby punktów ze zaliczenia pisemnego oraz wykazał się obecnością oraz aktywnością na zajęciach.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. P. Wachowiak i in., Kierowanie zespołem projektowym, DIFIN, 2004,
2. M. Gellert, C. Nowak, Zespół, GWP, 2008,
3. R. Luecke, Stwórz zespół z ikrą : kompletny poradnik tworzenia wydajnych i skutecznych zespołów, MT BIZNES, 2006,
4. M. Holliday Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, ONE PRESS, Warszawa, 2006,
5. W. Bańka, Operacyjne kierowanie pracownikami w organizacjach, Wydawnictwo Adam Marszałek, Warszawa, 2007,
6. J. Kisielnicki, Zarządzanie projektami. Ludzie – procedury – wyniki, Wolters Kluwer, Warszawa, 2011.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się