- Nazwa przedmiotu:
- Wprowadzenie do nauk medycznych
- Koordynator przedmiotu:
- Rafał Janusz JÓŹWIAK
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Elektronika
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty techniczne
- Kod przedmiotu:
- WNM
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- wykład 30h
ćwiczenia 15h
konsultacje 10h
przygotowanie do ćwiczeń 10h
przygotowanie do kolokwium 20h
Razem - 85h - 4ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- wykład 30h
ćwiczenia 15h
konsultacje 10h
Razem 55h - 2ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład45h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 40
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami, problemami i współczesnymi wyzwaniami wybranych działów medycyny. Zajęcia wykładowe o charakterze seminaryjnym, kształtują świadomość roli inżynieria biomedycznego we współczesnej medycynie oraz prezentują model interdyscyplinarnej współpracy inżynierów z lekarzami.
- Treści kształcenia:
- Treść wykładu obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu wybranych działów współczesnej medycyny. Prezentowane są podstawowe zagadnienie teoretyczne, nowoczesne rozwiązania technologiczno – sprzętowe oraz istniejące problemy i wyzwania. Zajęcia wykładowe mają charakter seminaryjny, umożliwiający szeroką dyskusję oraz pogłębianie wiedzy studentów w zakresie szczególnie interesującej ich tematyki. Wykładowcami są zaproszeni lekarze, wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, ludzie o szerokim horyzoncie i wielkiej pasji do swojego zawodu. Przyjęty charakter zajęć pozwala na kształtowanie świadomości roli, znaczenia i miejsca inżyniera we współczesnych naukach medycznych. Bezpośredni i swobodny kontakt z lekarzami umożliwia stworzenia modelowej, interdyscyplinarnej współpracy inżynierów z lekarzami.
- Metody oceny:
- kolokwium - 100%
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- R. W. Gutt, Propedeutyka medycyny;
T. Kielanowski, Prepedeutyka medycyny;
W. Z. Traczyk, A. Trzebski, Fizjologia człowieka z elementami fizjologii stosowanej klinicznej, PZWL, 1990.
J. D. Andrade, ed. Medical and Biological Engineering in the Future of Health Care, University of Utah Press, Salt Lake City, Utah 1994.
- Witryna www przedmiotu:
- www.ire.pw.edu.pl/~rjozwiak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka w1
- ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień wybranych działów współczesnej medycyny
Weryfikacja: egzamin
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
- Charakterystyka w2
- zna, rozumie i ma świadomość istnienia określonych problemów i wyzwań, specyficznych dla wybranych działów współczesnej medycyny
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_W12, K_W13
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka u1
- potrafi pracować indywidualnie, korzysta z materiałów dostępnych w internecie
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_U04, K_U08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka k1
- ma świadomość roli i znaczenia inżyniera w medycynie
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
K_K02, K_K07
Powiązane charakterystyki obszarowe: