Nazwa przedmiotu:
Wprowadzenie do nauk medycznych
Koordynator przedmiotu:
Rafał Janusz JÓŹWIAK
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Elektronika
Grupa przedmiotów:
Przedmioty techniczne
Kod przedmiotu:
WNM
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
wykład 30h ćwiczenia 15h konsultacje 10h przygotowanie do ćwiczeń 10h przygotowanie do kolokwium 20h Razem - 85h - 4ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
wykład 30h ćwiczenia 15h konsultacje 10h Razem 55h - 2ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład45h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
40
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami, problemami i współczesnymi wyzwaniami wybranych działów medycyny. Zajęcia wykładowe o charakterze seminaryjnym, kształtują świadomość roli inżynieria biomedycznego we współczesnej medycynie oraz prezentują model interdyscyplinarnej współpracy inżynierów z lekarzami.
Treści kształcenia:
Treść wykładu obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu wybranych działów współczesnej medycyny. Prezentowane są podstawowe zagadnienie teoretyczne, nowoczesne rozwiązania technologiczno – sprzętowe oraz istniejące problemy i wyzwania. Zajęcia wykładowe mają charakter seminaryjny, umożliwiający szeroką dyskusję oraz pogłębianie wiedzy studentów w zakresie szczególnie interesującej ich tematyki. Wykładowcami są zaproszeni lekarze, wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, ludzie o szerokim horyzoncie i wielkiej pasji do swojego zawodu. Przyjęty charakter zajęć pozwala na kształtowanie świadomości roli, znaczenia i miejsca inżyniera we współczesnych naukach medycznych. Bezpośredni i swobodny kontakt z lekarzami umożliwia stworzenia modelowej, interdyscyplinarnej współpracy inżynierów z lekarzami.
Metody oceny:
kolokwium - 100%
Egzamin:
nie
Literatura:
R. W. Gutt, Propedeutyka medycyny; T. Kielanowski, Prepedeutyka medycyny; W. Z. Traczyk, A. Trzebski, Fizjologia człowieka z elementami fizjologii stosowanej klinicznej, PZWL, 1990. J. D. Andrade, ed. Medical and Biological Engineering in the Future of Health Care, University of Utah Press, Salt Lake City, Utah 1994.
Witryna www przedmiotu:
www.ire.pw.edu.pl/~rjozwiak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka w1
ma wiedzę dotyczącą podstawowych zagadnień wybranych działów współczesnej medycyny
Weryfikacja: egzamin
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W12
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka w2
zna, rozumie i ma świadomość istnienia określonych problemów i wyzwań, specyficznych dla wybranych działów współczesnej medycyny
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W12, K_W13
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka u1
potrafi pracować indywidualnie, korzysta z materiałów dostępnych w internecie
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U04, K_U08
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka k1
ma świadomość roli i znaczenia inżyniera w medycynie
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K02, K_K07
Powiązane charakterystyki obszarowe: