Nazwa przedmiotu:
Kreowanie wizerunku firmy
Koordynator przedmiotu:
Tomasz Dusiewicz
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Elektronika
Grupa przedmiotów:
przedmioty ekonomiczno-społeczne
Kod przedmiotu:
KWF
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z zarządzaniem procesami komunikacyjnymi między organizacją a jej grupami docelowymi. Budowanie i rozwijanie zaufania publicznego na podstawie celowych, systematycznych procesów kształtowania wizerunku organizacji. Przedstawienie PR jako nowoczesnej formy zarządzania firmą. Opis elementów tworzących wizerunek organizacji. Przedstawienie faz procesu PR, takich jak: ocena stanu wyjściowego, planowanie, realizacja, ocena przebiegu, uwzględniając w tym zadania strategiczne, taktyczne i działania badawczo - analityczne. Określenie rodzajów służb PR w różnych typach organizacji. Omówienie kodeksów etycznych określających zasady postępowania służb Public relations.
Treści kształcenia:
Wprowadzenie w problematykę PR (istota PR, motywy, pojęcia pokrewne). Elementy ogólnego wizerunku organizacji (wizerunek wewnętrzny, rynkowy, społeczno- polityczny). Ocena stanu wyjściowego organizacji (zadania strategiczne, taktyczne, analityczno-badawcze). Planowanie (opracowanie programów długo-średnio - i krótkookresowych). Realizacja planów (komunikowanie grup docelowych) Ocena przebiegu procesu PR i jego efektów (badanie zmian opinii społecznej) Analiza i przygotowanie tekstu prasowego PR Komunikacja (werbalna i niewerbalna) Przygotowanie konferencji prasowej (elementy rezentacji) PR organizacji różnych typów (administracja publiczna, partie polityczne) Etyka PR (kodeks etyki PSPR i zachodnie kodeksy etyczne) Kreowanie własnego wizerunku
Metody oceny:
Zaliczenie w formie pisemnej w postaci oceny wypowiedzi pisemnej na przedstawione zagadnienia oraz postawy studenta na zajęciach.
Egzamin:
nie
Literatura:
Wojcik K.: Public Relations, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1997 Zelmer Z.:Public Relations: kreowanie reputacji firmy, POLTEX, Warszawa 1992 Piasta Ł.: Public relations: istota techniki, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1996 Grzegorczyk A.: Public relations reklamy, Agencja Reklamy "Benta", Warszawa 1997 Wojcik K.: Public relatins czyli jak zjednać otoczenie i tworzyć dobrą opinię, Centrum Rozwoju Marketingu i Sprzedaży, Międzyborów 1996
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się