- Nazwa przedmiotu:
- Kreowanie wizerunku firmy
- Koordynator przedmiotu:
- Tomasz Dusiewicz
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Elektronika
- Grupa przedmiotów:
- przedmioty ekonomiczno-społeczne
- Kod przedmiotu:
- KWF
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z zarządzaniem procesami komunikacyjnymi między organizacją a jej grupami docelowymi. Budowanie i rozwijanie zaufania publicznego na podstawie celowych, systematycznych procesów kształtowania wizerunku organizacji. Przedstawienie PR jako nowoczesnej formy zarządzania firmą. Opis elementów tworzących wizerunek organizacji. Przedstawienie faz procesu PR, takich jak: ocena stanu wyjściowego, planowanie, realizacja, ocena przebiegu, uwzględniając w tym zadania strategiczne, taktyczne i działania badawczo - analityczne. Określenie rodzajów służb PR w różnych typach organizacji. Omówienie kodeksów etycznych określających zasady postępowania służb Public relations.
- Treści kształcenia:
- Wprowadzenie w problematykę PR (istota PR, motywy, pojęcia pokrewne).
Elementy ogólnego wizerunku organizacji (wizerunek wewnętrzny, rynkowy, społeczno- polityczny).
Ocena stanu wyjściowego organizacji (zadania strategiczne, taktyczne, analityczno-badawcze).
Planowanie (opracowanie programów długo-średnio - i krótkookresowych).
Realizacja planów (komunikowanie grup docelowych)
Ocena przebiegu procesu PR i jego efektów (badanie zmian opinii społecznej)
Analiza i przygotowanie tekstu prasowego PR
Komunikacja (werbalna i niewerbalna)
Przygotowanie konferencji prasowej (elementy rezentacji)
PR organizacji różnych typów (administracja publiczna, partie polityczne)
Etyka PR (kodeks etyki PSPR i zachodnie kodeksy etyczne)
Kreowanie własnego wizerunku
- Metody oceny:
- Zaliczenie w formie pisemnej w postaci oceny wypowiedzi pisemnej na przedstawione zagadnienia oraz postawy studenta na zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Wojcik K.: Public Relations, Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 1997
Zelmer Z.:Public Relations: kreowanie reputacji firmy, POLTEX, Warszawa 1992
Piasta Ł.: Public relations: istota techniki, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1996
Grzegorczyk A.: Public relations reklamy, Agencja Reklamy "Benta", Warszawa 1997
Wojcik K.: Public relatins czyli jak zjednać otoczenie i tworzyć dobrą opinię, Centrum Rozwoju Marketingu i Sprzedaży, Międzyborów 1996
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się