- Nazwa przedmiotu:
- Technologiczne wspomaganie planów ciągłości działania
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Skomra Witold
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 13h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 10h przygotowanie do zajęć + 10h wykonanie raportu = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
15h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne = 17h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
15h ćwiczenia + 1h kons. grupowe + 1h kons. indywidualne + 13h zapoznanie się ze wskazana literaturą + 10h przygotowanie do zajęć + 10h wykonanie raportu = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Publiczne zarządzanie kryzysowe, Podstawy teorii zarządzania ryzykiem
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności praktycznego postępowania z ryzykiem
z wykorzystaniem adekwatnych narzędzi
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1. Postępowanie z ryzykiem w organizacji i w publicznym zarządzaniu kryzysowym.
2. Etapy oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym – dobór danych i parametrów
3. Wygenerowanie matrycy ryzyka i matrycy ryzyka sytuacji kryzysowej dla przyjętych danych.
4. Analiza ekonomiczna inwestycji w bezpieczeństwo symulacja z wykorzystaniem matrycy żalu.
5. Możliwości wsparcia procesu tworzenia planów ratowniczych, planów zarządzania kryzysowego i planów ochrony infrastruktury kry-tycznej.
6. Wygenerowanie jednego wybranego planu.
7. Sprawdzian wiedzy
- Metody oceny:
- Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: sprawdzian wiedzy, raporty z ćwiczeń indywidualnych, raport z ćwiczeń zespołowych
2. Ocena sumatywna: śr. arytmetyczna z 3 najlepszych ocen w skali 2;3.5;4;4.5;5
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Zawiła-Niedźwiecki, J., 2013. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacją. Kraków: Edu-libri.
2. Kaczmarek, T., Ćwiek, G., 2009. Ryzyko kryzysu a ciągłość działania. Warszawa: Difin.
3. Skomra W. (red.), 2015.Metodyka oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego RP. Warszawa: SGSP.
Uzupełniająca:
1. Kosieradzka, A., Zawiła-Niedźwiecki, J., 2016. Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Kraków: Edu-libri .
2. Wróblewski D. (red), 2018. Zarządzanie ryzykiem, przegląd wybranych metodyk. Józefów: CNBOP.
3. Skomra W., 2018. Panowanie nad ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Warszawa: Bel Studio.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W10
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Sprawdzian wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U13
- Planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K03
- Wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: Raport z ćwiczeń + prezentacja wyników
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: