- Nazwa przedmiotu:
- Metody zapewniania bezpieczeństwa
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Justyna Smagowicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1 ECTS
13h zajęcia ćwiczeniowe + 2h prezentacja + 8h studiowanie literatury + 7h wykonanie projektu i prezentacji = 30h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5ECTS
13h zajęcia ćwiczeniowe + 2h prezentacja = 15h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS
13h zajęcia ćwiczeniowe + 2h prezentacja + 8h studiowanie literatury + 7h wykonanie projektu i prezentacji = 30h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, w tym: Analiza i ocena ryzyka, Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka, Planowanie i monitorowanie przejawów ryzyka
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
• posiadał wiedzę z zakresu metod zapewniających bezpieczeństwo
• potrafił stosować odpowiednie metody zapewnienia bezpieczeństwa w zależności od badanego zagadnienia i adekwatnie do charakterystyk danego problemu.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie. Przedstawienie metod wykorzystywanych w zapewnianiu bezpieczeństwa (2 godz.)
2. Klasyfikacja metod zapewnienia bezpieczeństwa (2 godz.)
3. Przypisanie metod do etapów procesu zarządzania ryzykiem (2 godz.)
4. Rozwiązanie studium przypadku dla wybranego problemu związanego z sytuacją kryzysową (6 godz.)
5. Prezentacja rozwiązania problemu (2 godz.)
6. Zaliczenie (1 godz.)
- Metody oceny:
- Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów projektu (stanowiącego rozwiązanie wybranego studium przypadku), elementy projektu są omawiane ze studentami
2. Ocena sumatywna:
oceniana jest:
• wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu;
• wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu;
• umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów;
• terminowość wykonania projektu;
ocena z ćwiczeń w zakresie 2-5; do zaliczenia projektu wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu, prezentacji z obroną projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J. (red.), 2016, Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, Kraków-Legionowo: Edu-Libri
2. Skomra W. (red.), 2015, Metodyka oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego RP, Warszawa; Bel Studio SP. z o.o.
3. Kosieradzka A. (red.), 2013, Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, Kraków-Warszawa; Edu-Libri
4. Łuczak J., Matuszak-Flejszman A., 2007, Metody i techniki zarządzania jakością. Kompendium wiedzy, Poznań; Quality Progress,
5. Mikołajczyk Z., 2002, Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Uzupełniająca:
1. Ficoń K., 2011, Logistyka kryzysowa. Procedury, potrzeby potencjał, Warszawa: BEL studio Sp. z o.o.,
2. Imai M., 2007, Kaizen. Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii, Warszawa: MT Biznes,
3. Kosieradzka A., 2012, Zarządzanie produktywnością w przedsiębiorstwie, Warszawa: Wydawnictwo C.H.Beck
4. Lis S., 1999, Vademecum produktywności, Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W10
- fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U01
- identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U17
- dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K01
- krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Wykonanie projektu, prezentacja projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: