Nazwa przedmiotu:
Planowanie i monitorowanie przejawów ryzyka
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Skierniewska Marta
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe + 5h studiowanie literatury + 15h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji = 30h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,3 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe = 10h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS 10h zajęcia ćwiczeniowe + 5h studiowanie literatury + 15h przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji = 30h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Organizacja prac zespołu analizy ryzyka. Ustalanie potencjału kompetencji, Analiza interesariuszy
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student: - znał systemy, metody i narzędzia monitorowania zagrożeń, - potrafił dobrać adekwatne metody wzmacniania zasobów, - znał znaczenie zarządzania wiedzą w procesie zarządzania ryzykiem i potrafił dobrać narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą w procesie zarządzania ryzykiem.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. Elementy pomiaru ryzyka 2. Podatność zasobu na zagrożenie; Metody wzmacniania zasobów (osłabiania podatności na zagrożenia) 3. Przyczyny monitorowania zagrożeń; Uwarunkowania monitorowania zagrożeń 4. Systemy monitorowania zagrożeń 5. Metody i narzędzia monitorowania zagrożeń 6. Zarządzanie wiedzą a wpływ na ryzyko, (identyfikacja wiedzy, pozyskanie wiedzy, zachowanie wiedzy, ocena i rozwijanie wiedzy, wykorzystanie wiedzy) 7. Narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie raportów składanych przez studentów (praca w grupach 4-6-osobowych); elementy raportów są omawiane ze studentami 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu końcowego przedstawianego przez studentów oraz wynik przeprowadzonej prezentacji, ocena z raportów w zakresie 2-5; do zaliczenia ra-portów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie wszystkich składowych przedmiotu – uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: [1] Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J., (red.) 2016, Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, Kraków-Warszawa: edu-Libri. [2] Zawiła-Niedźwiecki J. 2013, Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji, Kraków-Warszawa: edu-Libri. Uzupełniająca: [1] Lidwa W., (red.) Zarządzanie kryzysowe, 2015, Warszawa: AON. [2] Kaczmarek T., Ćwiek G. 2009, Ryzyko kryzysu a ciągłość działania, Warszawa: Difin.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W04
podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt UW_ ZRYZ_ID2_1
wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie formułowania i rozwiązywania problemów decyzyjnych dotyczących zarządzania ryzykiem
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U06
analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U17
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K01
krytycznej oceny odbieranych treści
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: Raporty z ćwiczeń, prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: