Nazwa przedmiotu:
Marketing cyfrowy
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 2h konsultacje + 20h studia literaturowe + 26h wykonanie zadania ćwiczeniowego = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS 12h ćwiczenia + 2h konsultacje = 14h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 12h ćwiczenia + 2h konsultacje + 20h studia literaturowe + 26h wykonanie zadania ćwiczeniowego = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość podstaw marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim: • rozumiał problematykę marketingu cyfrowego w kontekście ogólnej teorii marketingu; • znał zakres działań podejmowanych w ramach marketingu cyfrowego; • potrafił dobrać właściwe narzędzia marketingu cyfrowego do określonych zastosowań praktycznych.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. E-marketing a marketing „tradycyjny” 2. Model biznesowy a strategia e-marketingowa 3. Plan e-marketingowy 4. Mierniki efektywności e-marketingu 5. Produkt: wartość i koszt dla klienta 6. Cena: polityka cenowa w mediach elektronicznych 7. Dystrybucja: kanały dystrybucji internetowej i ich właściwości użytkowe 8. Promocja: generowanie wartościowego ruchu przychodzącego 9. Wprowadzenie do zadania ćwiczeniowego: projekt strategii marketingu cyfrowego 10. Marketing treści – kreacja przekazu 11. Marketing treści – dystrybucja przekazu (owned, earned, paid media) 12. Lejek sprzedażowy i ścieżka konwersji 13. Optymalizacja ścieżki konwersji 14. Zarządzanie relacjami z klientem 15. Automatyzacja e-marketingu 16. E-wizerunek 17. Działania kryzysowe w e-marketingu 18. Zagadnienia etyczne w e-marketingu 19. Prezentacja rozwiązań zadań ćwiczeniowych 20. Omówienie rozwiązań zadań ćwiczeniowych
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: Ocena formatywna: Ocena poprawności wykonania ćwiczeń realizowanych w trakcie zajęć, bieżące omawianie wyników ćwiczeń, praca podczas ćwiczeń. Ocena sumatywna: Ocena sposobu wykonania zadania ćwiczeniowego (case) – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena z ćwiczeń jest oceną z przedmiotu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., 2016. Digital Marketing. Stra-tegy, Implementation and Practice (6th ed.). Harlow: Pearson Education 2. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., 2017. Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes 3. Królewski J., Sala P. (red.), 2016. E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 4. Mazurek, G. (red.), 2018. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext 5. Smith, P. R., 2018. SOSTAC. Guide to your Perfect Digital Marketing Plan 2018. London: PR Smith Uzupełniająca: 1. Mazurek G., 2012. Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości. Warszawa: Poltext 2. Ryan, D., 2017. Understanding Digital Marketing (4th ed.). London: Kogan Page 3. Strauss J., Frost R. D., 2014. E-marketing (7th ed.). Harlow: Pearson Education Limited
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W07
Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu
Weryfikacja: esej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_W10
Student zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju.
Weryfikacja: esej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01
Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania.
Weryfikacja: zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U16
Student potrafi przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań.
Weryfikacja: zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: praca podczas ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K05
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: praca podczas ćwiczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: