- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty projektowe - Projekt zmian procesów zarządzania
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Agnieszka Bitkowska prof. PW
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 4 ECTS
18h projekt + 87h przygotowanie studenta do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy pisemnej, projektu, prezentacji + 5h konsultacje = 110h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
18h projekt + 5h konsultacje = 23h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 ECTS
18h projekt + 87h przygotowanie studenta do zajęć, studiowanie literatury, przygotowanie pracy pisemnej, projektu, prezentacji + 5h konsultacje = 110h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wszystkie przedmiotu modułu Zarządzanie
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Wykształcenie umiejętności rozpoznawania kluczowych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa trendów w otoczeniu organizacji i jej wnętrzu decydujących o sformułowaniu i wdrożeniu skutecznych zmian procesów zarządzania.
- Treści kształcenia:
- Projekt:
1. Wprowadzenie teoretyczne do warsztatów projektowania zmian procesów zarządzania.
2. Wybór organizacji do projektu zmian procesów zarządzania.
3. Diagnoza potrzeb zmian procesów zarządzania w organizacjach:
o Analiza i ocena uwarunkowań makro- i mikroekonomicznych.
o Analiza i ocena uwarunkowań wewnętrznych (analiza zasobów, w tym potencjału organizacji min. intelektualnego, wiedzy, innowacji).
4. Struktura procesowego modelu biznesu.
5. Analiza wybranych procesów zarządzania w organizacji.
6. Zaprojektowanie docelowych procesów z uwzględnieniem wy-branych, metod i narzędzi doskonalenia.
7. Zdefiniowanie założeń projektu zmian wybranych procesów zarządzania w organizacji.
8. Sporządzenie planu projektu zmian wybranych procesów zarządzania w organizacji.
9. Prezentacja projektu zmian procesów zarządzania na przykładzie wybranej organizacji.
- Metody oceny:
- Projekt:
1. Ocena formatywna: Studenci pracują na zajęciach nad przygotowaniem projektu zmian procesów zarządzania w wybranej organizacji. Oceniana jest znajomość zagadnień prezentowanych na zajęciach, argumentacja i uzasadnienie przyjętego rozwiązania oraz terminowość wykonywania pracy. Projekt końcowy wykonywany jest przez zespół 3-4 osobowy. Prezentacja i dyskusja na temat przygotowanych projektów. Obecność za zajęciach potwierdzona listą obecności.
2. Ocena sumaryczna : suma punktów uzyskanych za realizację i prezentację projektu końcowego 80% oraz aktywności na zajęciach 20% .
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa i uzupełniająca: podana w sylabusach ze specjalności
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z2_W01
- w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu i kierunki ich rozwoju, a także zaa-wansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami, zarządzania zmianami.
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z2_U01
- identyfikować ważniejsze problemy organizacyjno-zarządcze w przedsiębiorstwie, dokonywać analizy przyczyn ich występowania, dobierać i stosować adekwatne metody ich rozwiązania na poziomie strategicznym, a także identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje mię-dzy nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządza-nia.
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z2_K02
- Uznawanie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu pro-blemów poznawczych i praktycznych oraz konieczno-ści samokształcenia się przez całe życie.
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: