Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie relacjami z interesariuszami
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tadeusz Kubik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
3 ECTS: 8h wykład + 10h ćwiczenia + 3h konsultacje grupowe + 4h konsultacje indywidualne + 4x5h opracowanie rozwiązania zadań + 15h przygotowanie do zaliczenia + 15h przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu = 75h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS: 8h wykład + 10h ćwiczenia + 3h konsultacje grupowe + 4h konsultacje indywidualne = 25h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2,7 ECTS: 10h ćwiczenia + 3h konsultacje grupowe + 4h konsultacje indywidualne + 4x5h opracowanie rozwiązania zadań + 15h przygotowanie do zaliczenia + 15h przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu = 67h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji – ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno-decyzyjnego, metod zarządzania, roli kierowniczej, stylów kierowania, umiejętności kierowniczych, zarządzania w warunkach globalizacji. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie. Potrafi wykorzystywać właściwe metody, techniki i narzędzia do rozwiązywania zagadnień teoretycznych i praktycznych. Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów produkcyjnych. Potrafi przekazać informację analitycznie i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały. Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa, - posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem, - potrafił wykorzystywać nabytą wiedzę do kształtowania relacji interesariuszy zgodnie z celami strategicznymi przedsiębiorstwa, - potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa, - potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem, - potrafił przekazać informacje analityczne i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Informacja o organizacji i programie zajęć. Podstawowe pojęcia. Definiowanie grup interesariuszy. 2. Społeczna odpowiedzialność biznesu. 3. Narzędzia zarządzania relacjami z interesariuszami. 4. Model biznesu w przedsiębiorstwie zarządzanym procesowo. 5. Studia przypadku- zarządzanie relacjami z interesariuszami w firmach w Polsce. Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie do ćwiczeń. Przydział zadań. 2. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji z przedsiębiorstwem interesariuszy wewnętrznych. 3. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami zewnętrznymi. 4. Zdefiniowanie zdania projektowego dla każdego przydzielonego zadania. 5. Omówienie skutków mierzalnych i niemierzalnym wdrażanych zmian w relacjach przedsiębiorstwa z interesariuszami. 6. Prezentacja wykonanego zdania projektowego. 7. Rozmowa zaliczeniowa z prowadzącym zajęcia dotycząca zrealizowanego projektu.
Metody oceny:
A. Wykład: 1. Ocena formatywna – obecność na wykładzie nieobowiązkowa 2. Ocena sumatywna – przeprowadzenie egzaminu pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3, B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna – na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń – elementów projektu składających się na końcowy projekt. 2. Ocena sumatywna – oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu i jego możliwości implementacyjne, terminowość wykonania prac, redakcja końcowego projektu , jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia dotyczącej zrealizowanego projektu: ocena z ćwiczeń projektowych w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony jeżeli ocena zarówno z wykładu jak i ćwiczeń jest >=3. Ocena końcowa z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,5 x ocena z egzaminu + 0,5 x ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
tak
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Magier-Łakomy E., Boguszewicz-Kreft M., Dworak J., 2014 Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami, Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowa, 2. Porter M., 2006 Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa: PWE, Uzupełniająca: 1. Gąsiorkiewicz L.,1996 Wybrane zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw, ćwiczenia, Warszawa: OWPW, 2. Mikołajczyk Z., 2003 Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, 3. Moszkowicz M.,2000 Strategia przedsiębiorstwa okresu prze-mian, Warszawa: PWE, 4. Nalepka A., 1999 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Zarys problematyki, Warszawa: PWN 5. Sapijaszka Z., 1997 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, szanse i ograniczenia, Warszawa: PWN,
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W01
Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Projekt usprawnienia procesu zarządzania, konsultacje z wykładowcami, prezentacja i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_W10
Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U11
Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem różnych systemów zarządzania oraz procesów produkcji.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów, ocena studiów przypadków.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U18
Absolwent potrafi projektować nowe rozwiązania z zakresu zarządzania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów, ocena studiów przypadków.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K01
Absolwent jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K05
Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: -
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: