- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie relacjami z interesariuszami
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tadeusz Kubik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS:
8h wykład + 10h ćwiczenia + 3h konsultacje grupowe + 4h konsultacje indywidualne + 4x5h opracowanie rozwiązania zadań + 15h przygotowanie do zaliczenia + 15h przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu = 75h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS:
8h wykład + 10h ćwiczenia + 3h konsultacje grupowe + 4h konsultacje indywidualne = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,7 ECTS:
10h ćwiczenia + 3h konsultacje grupowe + 4h konsultacje indywidualne + 4x5h opracowanie rozwiązania zadań + 15h przygotowanie do zaliczenia + 15h przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu = 67h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji – ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno-decyzyjnego, metod zarządzania, roli kierowniczej, stylów kierowania, umiejętności kierowniczych, zarządzania w warunkach globalizacji.
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie.
Potrafi wykorzystywać właściwe metody, techniki i narzędzia do rozwiązywania zagadnień teoretycznych i praktycznych.
Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów produkcyjnych.
Potrafi przekazać informację analitycznie i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa,
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem,
- potrafił wykorzystywać nabytą wiedzę do kształtowania relacji interesariuszy zgodnie z celami strategicznymi przedsiębiorstwa,
- potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa,
- potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem,
- potrafił przekazać informacje analityczne i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Informacja o organizacji i programie zajęć. Podstawowe pojęcia. Definiowanie grup interesariuszy.
2. Społeczna odpowiedzialność biznesu.
3. Narzędzia zarządzania relacjami z interesariuszami.
4. Model biznesu w przedsiębiorstwie zarządzanym procesowo.
5. Studia przypadku- zarządzanie relacjami z interesariuszami w firmach w Polsce.
Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie do ćwiczeń. Przydział zadań.
2. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji z przedsiębiorstwem interesariuszy wewnętrznych.
3. Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami zewnętrznymi.
4. Zdefiniowanie zdania projektowego dla każdego przydzielonego zadania.
5. Omówienie skutków mierzalnych i niemierzalnym wdrażanych zmian w relacjach przedsiębiorstwa z interesariuszami.
6. Prezentacja wykonanego zdania projektowego.
7. Rozmowa zaliczeniowa z prowadzącym zajęcia dotycząca zrealizowanego projektu.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna – obecność na wykładzie nieobowiązkowa
2. Ocena sumatywna – przeprowadzenie egzaminu pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3,
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna – na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń – elementów projektu składających się na końcowy projekt.
2. Ocena sumatywna – oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu i jego możliwości implementacyjne, terminowość wykonania prac, redakcja końcowego projektu , jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia dotyczącej zrealizowanego projektu: ocena z ćwiczeń projektowych w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony jeżeli ocena zarówno z wykładu jak i ćwiczeń jest >=3. Ocena końcowa z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,5 x ocena z egzaminu + 0,5 x ocena z ćwiczeń.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Magier-Łakomy E., Boguszewicz-Kreft M., Dworak J., 2014 Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami, Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowa,
2. Porter M., 2006 Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Warszawa: PWE,
Uzupełniająca:
1. Gąsiorkiewicz L.,1996 Wybrane zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw, ćwiczenia, Warszawa: OWPW,
2. Mikołajczyk Z., 2003 Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa,
3. Moszkowicz M.,2000 Strategia przedsiębiorstwa okresu prze-mian, Warszawa: PWE,
4. Nalepka A., 1999 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Zarys problematyki, Warszawa: PWN
5. Sapijaszka Z., 1997 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, szanse i ograniczenia, Warszawa: PWN,
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W01
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem analityki biznesowej oraz zarządzania projektami.
Weryfikacja: Projekt usprawnienia procesu zarządzania, konsultacje z wykładowcami, prezentacja i obrona projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_W10
- Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów przy zastosowaniu metod twórczego myślenia.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U11
- Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi przy rozwiązywaniu wybranych problemów z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem różnych systemów zarządzania oraz procesów produkcji.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów, ocena studiów przypadków.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_U18
- Absolwent potrafi projektować nowe rozwiązania z zakresu zarządzania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Ćwiczenia, rozwiązywanie problemów, ocena studiów przypadków.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I2_K01
- Absolwent jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści.
Weryfikacja: egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I2_K05
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Weryfikacja: -
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: