Nazwa przedmiotu:
Marketing społecznościowy
Koordynator przedmiotu:
mgr Daniel Młodzianowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 10h ćwiczenia + 5h konsultacje + 25h praca własna studenta nad projektem + 10h analiza literatury = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS 10h ćwiczenia + 5h konsultacje projektu = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 10h ćwiczenia + 5h konsultacje + 25h praca własna studenta nad projektem + 10h analiza literatury = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu: marketingu, sieci (serwisów) społecznościowych, komunikacji, marki.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Znajomość mediów społecznościowych i mechanizmów ich funkcjonowania jest obecnie niezbędna, dotyczy ona najważniejszych dziedzin życia współczesnego człowieka. W czasie zajęć zostaną przeanalizowane podstawowe narzędzia i mechanizmy funkcjonowania mediów społecznościowych. Na media społecznościowe będziemy patrzeć przede wszystkim pod kątem wykorzystania ich w marketingu. Jako przykład zostaną podane najlepsze kampanie reklamowe w social media. Omówione zostaną także zagrożenia związane z komunikacją w mediach społecznościowych i mechanizmy rozwiązywania problemów (crisis management). Po zaliczeniu przedmiotu student powinien umieć: • wskazać odpowiednie oraz nieodpowiednie działania dla organizacji w poszczególnych mediach społecznościowych, • stworzyć zarys kampanii marketingowej z uwzględnieniem mediów społecznościowych, • mierzyć efekty i skuteczność działań marketingowych w mediach społecznościowych.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1.Marketing społecznościowy. Zakres przedmiotu, główne problemy i zagadnienia 2.Rodzaje mediów społecznościowych 3.Funkcje i cele marketingu społecznościowego 4.Metodyka wykorzystania marketingu społecznościowego w działaniach przedsiębiorstwa 5.Marketing społecznościowy na świecie 6.Skuteczność komunikacji poprzez media społecznościowe 7. Przykłady kampanii marketingowych (udane / nieudane) przeprowadzonych w mediach społecznościowych.
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Wykonanie projektu i omówienie jego zawartości na zajęciach, aktywność studenta, obecność na zajęciach, 2. Ocena sumatywna: Aktywność i zaangażowanie studenta (skala: 2-5,waga: 20%) Sposób prezentacji projektu (skala: 2-5, waga 20%), Oce-na merytoryczna projektu (skala:2-5, waga 50%), obecność (skala 2-5, waga 10%)
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. A. Podlaski 2011, Marketing społecznościowy: tajniki skutecznej promocji w SOCIAL MEDIA, Gliwice: Wydawnictwo HELION, 2. M Ankiel, M. Stachowiak 2016, Działania komunikacyjne marek luksusowych w mediach społecznościowych a zachowania konsumentów, Handel Wewnętrzny, Poznań,: Wydawnictwo Uniwersytetu Poznańskiego. Uzupełniająca: 1. M. Czaplicka 2014, Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice: Wyd. One Press. 2. M. Sadowski 2013, Rewolucja social media, Gliwice: Wyd. One Press.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Sala z projektorem i dużą tablicą,

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W14
ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U01
identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych,
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U06
analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: