- Nazwa przedmiotu:
- Marketing społecznościowy
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Daniel Młodzianowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
10h ćwiczenia + 5h konsultacje + 25h praca własna studenta nad projektem + 10h analiza literatury = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS
10h ćwiczenia + 5h konsultacje projektu = 15h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
10h ćwiczenia + 5h konsultacje + 25h praca własna studenta nad projektem + 10h analiza literatury = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z zakresu: marketingu, sieci (serwisów) społecznościowych, komunikacji, marki.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Znajomość mediów społecznościowych i mechanizmów ich funkcjonowania jest obecnie niezbędna, dotyczy ona najważniejszych dziedzin życia współczesnego człowieka. W czasie zajęć zostaną przeanalizowane podstawowe narzędzia i mechanizmy funkcjonowania mediów społecznościowych. Na media społecznościowe będziemy patrzeć przede wszystkim pod kątem wykorzystania ich w marketingu. Jako przykład zostaną podane najlepsze kampanie reklamowe w social media. Omówione zostaną także zagrożenia związane z komunikacją w mediach społecznościowych i mechanizmy rozwiązywania problemów (crisis management).
Po zaliczeniu przedmiotu student powinien umieć:
• wskazać odpowiednie oraz nieodpowiednie działania dla organizacji w poszczególnych mediach społecznościowych,
• stworzyć zarys kampanii marketingowej z uwzględnieniem mediów społecznościowych,
• mierzyć efekty i skuteczność działań marketingowych w mediach społecznościowych.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1.Marketing społecznościowy. Zakres przedmiotu, główne problemy i zagadnienia
2.Rodzaje mediów społecznościowych
3.Funkcje i cele marketingu społecznościowego
4.Metodyka wykorzystania marketingu społecznościowego w działaniach przedsiębiorstwa
5.Marketing społecznościowy na świecie
6.Skuteczność komunikacji poprzez media społecznościowe
7. Przykłady kampanii marketingowych (udane / nieudane) przeprowadzonych w mediach społecznościowych.
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: Wykonanie projektu i omówienie jego zawartości na zajęciach, aktywność studenta, obecność na zajęciach,
2. Ocena sumatywna: Aktywność i zaangażowanie studenta (skala: 2-5,waga: 20%) Sposób prezentacji projektu (skala: 2-5, waga 20%), Oce-na merytoryczna projektu (skala:2-5, waga 50%), obecność (skala 2-5, waga 10%)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. A. Podlaski 2011, Marketing społecznościowy: tajniki skutecznej promocji w SOCIAL MEDIA, Gliwice: Wydawnictwo HELION,
2. M Ankiel, M. Stachowiak 2016, Działania komunikacyjne marek luksusowych w mediach społecznościowych a zachowania konsumentów, Handel Wewnętrzny, Poznań,: Wydawnictwo Uniwersytetu Poznańskiego.
Uzupełniająca:
1. M. Czaplicka 2014, Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice: Wyd. One Press.
2. M. Sadowski 2013, Rewolucja social media, Gliwice: Wyd. One Press.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Sala z projektorem i dużą tablicą,
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W09
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W14
- ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U01
- identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych,
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U06
- analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K04
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: realizacja ćwiczeń zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: