Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Modelowanie systemów produkcyjnych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Cezary Szwed
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 18h zajęcia projektowe + 7h studiowanie literatury + 20h wykonanie +5h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,92 ECTS: 18h zajęcia projektowe +5h konsultacje= 23h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 18h zajęcia projektowe + 7h studiowanie literatury + 20h wykonanie +5h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt18h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Inżynieria zarządzania: Narzędzia modelowania procesów produkcyjnych, Organizacja i zarządzanie produkcją, Symulacje w produkcji.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Praktyczne zapoznanie z tematyką symulacji produkcji z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania
Treści kształcenia:
Projekt: Zadanie projektowe jest wykonywane indywidualnie przez studenta pod opieką merytoryczną prowadzącego zajęcia, z wykorzystaniem poznanych we wcześniejszym toku studiów metod modelowania i symulacji procesów produkcyjnych. Temat zadania projektowego dotyczy modelowania komórki produkcyjnej pierwszego stopnia (gniazda obróbki mechanicznej i linii montażowej). Raport z zadania projektowego powinien zawierać co najmniej: (1) Temat rozwiązywanego problemu, cel i zakres zadania projektowe-go. (2) Sformułowanie założeń projektowych, mierników efektywności procesu. (3) Opis procesu produkcyjnego – dane wejściowe. (4) Określenie struktury produkcyjnej. (5) Stworzenie modelu procesu produkcyjnego. (6) Analiza procesu. (7) Wnioski. (8) Bibliografia. Prezentacja na obronę projektu powinna zawierać syntetyczne informacje o temacie, celach i założeniach do tworzonego modelu procesu produkcyjnego problemu oraz uzyskanych wynikach projektu i sformułowanych wnioskach. W trakcie zajęć wykorzystywane będzie oprogramowanie do symulacji i modelowania procesów produkcyjnych np. Tecnomatix Plant Simulation.
Metody oceny:
D. Projekt: 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów projektów, elementy projektów są omawiane ze studentami. Oceniana jest: • wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu; • wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu; • umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów; • terminowość wykonania projektów. 2. Ocena sumatywna: ocena z zajęć w zakresie 2-5; do zaliczenia projektów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu zakończone obroną projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Lewandowski, J., Skołud, B., Plinta, D., 2014. Organizacja systemów produkcyjnych. Warszawa: PWE. 2. Bałuk, J., Lenard, W., 1991. Organizacja procesów produkcyjnych. Materiały pomocnicze do ćwiczeń. Warszawa: Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej. 3. Knosala R. (red.), 2017. Inżynieria produkcji: kompendium wiedzy, Warszawa, PWE. 4. Banaszak Z., Kłos S., Mleczko J., 2016. Zintegrowane systemy zarządzania, Warszawa, PWE. 5. Auksztol J., Chomuszko M., 2012. Modelowanie organizacji procesowej, Warszawa, PWN. Uzupełniająca: 1. Gawlik, J., Plichta, J., Świć, A., 2013. Procesy produkcyjne. Warszawa: PWE. 2. Pająk, E., Klimkiewicz, M., Kosieradzka, A., 2014. Zarządzanie produkcją i usługami. Warszawa: PWE.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Projekt jest przygotowywany przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie semestru podczas zajęć. Obrona projektu odbywa się w terminie ostatnich zajęć. Projekt powinien zawierać ok. 20 stron. Projekt, prezentacja oraz inne materiały (modele, arkusze kalkulacyjne, itp.) są przekazywane prowadzącym zajęcia w wersji papierowej i/ lub elektronicznej.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W06
Student zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, budowy i reorganizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W09
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U07
Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U15
Student potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K01
Student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K02
Student jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: