- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty projektowe - Modelowanie systemów produkcyjnych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Cezary Szwed
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
18h zajęcia projektowe + 7h studiowanie literatury + 20h wykonanie +5h konsultacje = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,92 ECTS:
18h zajęcia projektowe +5h konsultacje= 23h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
18h zajęcia projektowe + 7h studiowanie literatury + 20h wykonanie +5h konsultacje = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt18h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu przedmiotów drugiego stopnia studiów na kierunku Inżynieria zarządzania: Narzędzia modelowania procesów produkcyjnych, Organizacja i zarządzanie produkcją, Symulacje w produkcji.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Praktyczne zapoznanie z tematyką symulacji produkcji z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania
- Treści kształcenia:
- Projekt:
Zadanie projektowe jest wykonywane indywidualnie przez studenta pod opieką merytoryczną prowadzącego zajęcia, z wykorzystaniem poznanych we wcześniejszym toku studiów metod modelowania i symulacji procesów produkcyjnych. Temat zadania projektowego dotyczy modelowania komórki produkcyjnej pierwszego stopnia (gniazda obróbki mechanicznej i linii montażowej).
Raport z zadania projektowego powinien zawierać co najmniej:
(1) Temat rozwiązywanego problemu, cel i zakres zadania projektowe-go.
(2) Sformułowanie założeń projektowych, mierników efektywności procesu.
(3) Opis procesu produkcyjnego – dane wejściowe.
(4) Określenie struktury produkcyjnej.
(5) Stworzenie modelu procesu produkcyjnego.
(6) Analiza procesu.
(7) Wnioski.
(8) Bibliografia.
Prezentacja na obronę projektu powinna zawierać syntetyczne informacje o temacie, celach i założeniach do tworzonego modelu procesu produkcyjnego problemu oraz uzyskanych wynikach projektu i sformułowanych wnioskach.
W trakcie zajęć wykorzystywane będzie oprogramowanie do symulacji i modelowania procesów produkcyjnych np. Tecnomatix Plant Simulation.
- Metody oceny:
- D. Projekt:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie poszczególnych etapów projektów, elementy projektów są omawiane ze studentami.
Oceniana jest:
• wartość merytoryczna projektu oraz poprawność redakcyjna raportu z realizacji projektu;
• wartość merytoryczna prezentacji i sprawność przedstawienia prezentacji wyników projektu;
• umiejętność obrony zaproponowanego rozwiązania problemu, w tym trafność używanych argumentów;
• terminowość wykonania projektów.
2. Ocena sumatywna:
ocena z zajęć w zakresie 2-5; do zaliczenia projektów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wymagane jest zaliczenie projektu zakończone obroną projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Lewandowski, J., Skołud, B., Plinta, D., 2014. Organizacja systemów produkcyjnych. Warszawa: PWE.
2. Bałuk, J., Lenard, W., 1991. Organizacja procesów produkcyjnych. Materiały pomocnicze do ćwiczeń. Warszawa: Wydawnictwo Politechniki Warszawskiej.
3. Knosala R. (red.), 2017. Inżynieria produkcji: kompendium wiedzy, Warszawa, PWE.
4. Banaszak Z., Kłos S., Mleczko J., 2016. Zintegrowane systemy zarządzania, Warszawa, PWE.
5. Auksztol J., Chomuszko M., 2012. Modelowanie organizacji procesowej, Warszawa, PWN.
Uzupełniająca:
1. Gawlik, J., Plichta, J., Świć, A., 2013. Procesy produkcyjne. Warszawa: PWE.
2. Pająk, E., Klimkiewicz, M., Kosieradzka, A., 2014. Zarządzanie produkcją i usługami. Warszawa: PWE.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Projekt jest przygotowywany przez studenta / zespół studentów etapowo. Konsultacje odbywają się systematycznie w trakcie semestru podczas zajęć.
Obrona projektu odbywa się w terminie ostatnich zajęć.
Projekt powinien zawierać ok. 20 stron. Projekt, prezentacja oraz inne materiały (modele, arkusze kalkulacyjne, itp.) są przekazywane prowadzącym zajęcia w wersji papierowej i/ lub elektronicznej.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W06
- Student zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie identyfikacji, budowy i reorganizacji procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W09
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U07
- Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w inżynierii produkcji, w tym również narzędzi IT.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U15
- Student potrafi projektować nowe rozwiązania, jak również doskonalić istniejące, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K01
- Student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_K02
- Student jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Weryfikacja: projekt, prezentacja i obrona projektu, konsultacje z prowadzącym
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: