Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie obecnością internetową
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Krzysztof Bartczak
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h ćwiczenia + 25h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS 15h ćwiczenia = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 15h ćwiczenia + 25h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Przedstawienie podstawowych informacji i zagadnień dotyczących zarządzania obecnością internetową.
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Koncepcje i modele związane z SEO, PPC, SEM 2. Wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie w wyszukiwarce 3. Optymalizacja On-page i Off-page 4. Analityka. Definiowanie słów kluczowych. Pomiar skuteczności i KPI 5. Platformy social media. Reklama w sieciach społecznościowych 6. Efektywność video advertising 7. Marketing wirusowy
Metody oceny:
B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocena udziału w pracy zbiorowej, jednostkowej i grupowej. 2. Ocena sumatywna: terminowość wykonania projektów, zaliczenie wszystkich projektów oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Sałbut B., 2010, Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Gliwice: Helion 2. Afuah A., 2003, Biznes internetowy - strategie i modele, Warszawa: Oficyna Ekonomiczna 3. Bailyn E., 2014, SEO dla każdego, Gliwice: Helion Uzupełniająca: 4. Jones C., Ryan D., 2013, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W09
Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W10
Student zna i rozumie charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych w ogólnym systemie nauk oraz ich relacje do nauk technicznych oraz kompetencji inżynierskich
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U06
Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U10
Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w badaniu przedsiębiorczości, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: