- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie aplikacji mobilnych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Ścibisz Marcin
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Zarządzania
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Inżynieria cyfrowa
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 10h wykład + 30h projekt + 10h przygotowanie do kolokwium - wykład + 10h przygotowanie zadania projektowego = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,3 ECTS:
10h wykład + 30h projekt = 40h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 ECTS
30h projekt + 10h przygotowanie zadania projektowego + 10h przygotowanie do kolokwium - wykład = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Umiejętność programowania w języku Java na poziomie podstawowym (funkcjonalność i komponenty aplikacji, aplikacje okienkowe, kontrolki interfejsu użytkownika, architektura aplikacji, zapis/odczyt danych z/do pliku).
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy i umiejętności z zakresu programowania w środowisku systemu operacyjnego urządzenia mobilnego (smartfon, tablet) oraz podstawowych ograniczeń związanych z zasobami urządzenia mobilnego. Nabycie umiejętności projektowania i implementacji interfejsów użytkownika. Poznanie narzędzi i środowisk tworzenia aplikacji mobilnych.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Wprowadzenie do programowania urządzeń mobilnych.
2. Architektura urządzeń mobilnych - ograniczenia i dostępność zasobów sprzętowych.
3. Mobilne systemy operacyjne.
4. Narzędzia i środowiska tworzenia aplikacji mobilnych.
5. Architektura aplikacji mobilnych (aktywności, intencje, usługi, układy, fragmenty).
6. Projektowanie i implementacja mobilnych GUI.
7. Bazy danych i kursory.
8. Niezawodne aplikacje mobilne - testowanie.
9. Rozpowszechnianie aplikacji mobilnych.
D. Projekt:
1. Wykonanie projektu oraz implementacji aplikacji mobilnej, wykorzystującej m.in.:
• zaawansowane GUI (aktywności, widoki, układy itp.),
• przetwarzanie i wizualizacja danych,
• bazy danych (kursory, zadania asynchroniczne),
• usługi i uprawnienia.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: kolokwium zwierające pytania otwarte lub zamknięte.
2. Ocena sumatywna : ocena ustalana na podstawie liczby punktów uzyskanych z kolokwium; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0).
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: projekt i implementacja aplikacji mobilnej realizowane w zespołach.
2. Ocena sumatywna: ocena ustalana na podstawie sumarycznej liczby punktów uzyskanych z zaprojektowanej i zaimplementowanej aplikacji mobilnej; skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0).
E. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli zarówno oceny z wykładu jak i projektu są pozytywne; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,25 oceny z wykładu + 0,75 oceny z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Griffiths D., Griffiths D. 2018 Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową, Gliwice: Helion
Uzupełniająca:
1. Annuzzi J. Jr., Darcey L., Conder S. 2016 Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji Gliwice: Helion
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I1_W09
- Zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu i produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku intra i internetowym
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_W11
- Zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia systemów zarządzania oraz szczegółowo procesy związane z cyklem produkcyjnym oprogramowania.
Weryfikacja: Kolokwium, zadanie projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I1_U15
- Projektowanie nowych rozwiązań, jak również doskonalenie istniejących, zgodnie z przyjętymi założeniami ich realizacji i wdrożenia.
Weryfikacja: Zadanie projektowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt I1_U19
- Planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole.
Weryfikacja: Zadanie projektowe wykonywane w zespole.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt I1_K05
- Odpowiedzialne pełnienie ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Weryfikacja: Monitorowanie przestrzegania zasad etyki i wymagania tego od innych w trakcie realizacji zadań dydaktycznych oraz zaliczeniowych (kolokwia, zadanie projektowe).
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: