- Nazwa przedmiotu:
- Modele biznesowe gospodarki cyfrowej
- Koordynator przedmiotu:
- dr Wodecki Andrzej 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie ekosystemem przedsiębiorczości
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS: 
15h ćwiczenia + 15h projekt + 5h konsultacje + 5h studia literaturowe + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie do projektu = 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,1 ECTS: 
15h ćwiczenia + 15h projekt + 5h konsultacje = 35h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 
15h ćwiczenia + 15h projekt + 5h konsultacje + 5h studia literaturowe + 10h przygotowanie do ćwiczeń + 10h przygotowanie do projektu = 60h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa znajomość obsługi Internetu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)	 - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie wiedzy i wykształcenie umiejętności w zakresie projektowania i wdrożeń efektywnych modeli biznesu gospodarki cyfrowej
- Treści kształcenia:
- B: Ćwiczenia: 
1.	Pomysł na biznes, czyli dlaczego od samego początku trzeba zaangażować klienta?
a.	Źródła pomysłów
b.	Walidacja pomysłu (informacje on-line, wywiady z klientami)
c.	Makieta niskiej jakości jako narzędzie komunikacji idei pomysłu
2.	Strategia monetyzacji, czyli jak zarobić na pomyśle?
a.	Modele przychodów aplikacji mobilnych i serwisów internetowych
b.	Techniki płatności
c.	Najważniejsze metody obliczania rentowności przedsięwzięcia
3.	Prototyping, czyli jak stworzyć makietę wysokiej jakości?
a.	Najlepsze praktyki projektowania doświadczenia użytkownika (UX)
b.	Proste i złożone narzędzia wspomagające tworzenie makiet aplikacji mobilnych i internetowych
c.	Strategie badań UX na różnych etapach projektowania aplikacji
4.	Marketing i sprzedaż, czyli jak wprowadzić produkt na rynek?
a.	Strategie i techniki marketingu internetowego
b.	Metody pomiaru efektywności kampanii oraz monitoringu zachowań użytkowników
c.	Zarządzanie relacjami z użytkownikiem: metody i systemy CRM/helpdesk
5.	Prezentacja dla inwestora, czyli jak spowodować, by uwierzył w biznes i zaangażował się w jego realizację
a.	Możliwe źródła finansowania pomysłu
b.	Punkt widzenia inwestora
c.	Najlepsze praktyki i struktura prezentacji inwestorskiej
D: Projekt: 
Realizacja projektu grupowego (model biznesu firmy internetowej) w oparciu o wiedzę pozyskaną na ćwiczeniach
- Metody oceny:
- A. Ćwiczenia: 
1. Ocena formatywna: projekt, prezentacja
2. Ocena sumatywna : oceny projektu i prezentacji
B. Projekt: 
1. Ocena formatywna: projekt, prezentacja
2. Ocena sumatywna : oceny projektu i prezentacji
C. Końcowa ocena z przedmiotu: 
Suma ważona ocen projektu (80%) i prezentacji (20%) 
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1.	materiały z zajęć
Uzupełniająca:
1.	Dutko M. Red.2016 Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, Gliwice: Helion 
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt Z2_W10
- Student zna i rozumie główne trendy w obszarze tworzenia innowacyjnych modeli biznesu w gospodarce cyfrowej
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_W11
- Student zna i rozumie najnowsze trendy w marketingu internetowym
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt Z2_U05
- Student potrafi zaprojektować innowacyjny model biznesu elektronicznego, by zmaksymalizować szanse jego sukcesu rynkowego
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_U16
- Student potrafi zaprojektować proces wdrożenia modelu biznesu elektronicznego
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt Z2_K02
- Student jest gotów do ciągłej identyfikacji najlepszych źródeł wiedzy niezbędnych do efektywnego wdrażania innowacyjnych strategii w gospodarce cyfrowej
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z2_K05
- Student jest gotów do myślenia w sposób przedsiębiorczy, zorientowany na potrzeby klientów i użytkowników końcowych
 Weryfikacja: Ocena projektu grupowego
 Powiązane efekty kierunkowe:
 Powiązane efekty obszarowe: