Nazwa przedmiotu:
Projektowanie i prototypowanie innowacji
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Okulski Radosław
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 20h udział studenta w ćwiczeniach + 5h przygotowanie studenta do zajęć + 10h studia literatury + 10h opracowanie prezentacji + 5h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1 ECTS 20h ćwiczenia + 5h konsultacje z nauczycielem akademickim = 25h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 20h udział studenta w ćwiczeniach + 5h przygotowanie studenta do zajęć + 10h studia literatury + 10h opracowanie prezentacji + 5h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia20h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wymagana jest śeredniozaawansowana wiedza z zakresu innowacji i projektowania
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Po ukończonym kursie Student zna główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości
Treści kształcenia:
B. Ćwiczenia: 1. Zapoznanie studentów ze sposobami rozwoju przedsiębiorstwa, ze szczególnym wskazaniem na istotę i rolę wprowadzania innowacji. 2. Omówiony zostanie proces prototypowania, jego etapy, charaktery-styka ekonomiczna, a także różne formuły jego prowadzenia. 3. Zaprezentowane zostaną różne sposoby badań i komercjalizacji stworzonych technologii i produktów innowacyjnych oraz projektowanie w tworzeniu narzędzi innowacyjnych jako atrakcyjnej możliwości rozwoju zawodowego.
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: obecność na ćwiczeniach oraz aktywność studenta na ćwiczeniach 2. Ocena sumatywna: wyznaczona na podst. w/w elementów
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Vise, D.A., Malseed, M., 2005. Google Story,. New York: Delacorte Press Uzupełniająca: 1. Brown, T., 2016. Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność. Wrocław: Libron 2. Vance, S., 2017. Elon Musk. Bibliografia Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX. Warszawa: Znak
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
Absolwent zna teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania projektami
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W10
Absolwent zna w pogłębionym stopniu i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie innowacyjności oraz uwzględnia zastosowanie technologii produkcyjnych
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U02
Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjnych form projektowania i prototypowania.
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U08
Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy wykorzystaniem zaawansowanych metod wprowadzania innowacji przy projektowaniu.
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa, opracowana przez studenta praca przejściowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_U07
Absolwent potrafi analizować, prognozować i modelować złożone procesy społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi z zakresu zarządzania, w tym narzędzi IT. Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy.
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa praca przejściowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U06
Absolwent potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu innowacyjności oray uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Pytania i odpowiedzi w czasie zajęć, w razie potrzeby możliwa praca przejściowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: