Nazwa przedmiotu:
Warsztaty projektowe - Analiza i ocena strategii
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. Gierszewska Grażyna
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
4 ECTS: 30h warsztatów projektowych + 20h. przygotowanie studenta do zajęć + 40h. opracowanie projektu strategii przedsiębiorstwa + 30h. konsultacje indywidualne i w grupach = 120h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
2 ECTS: 30h warsztatów projektowych + 30h. konsultacje indywidualne i w grupach = 60h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
4 ECTS: 30h warsztatów projektowych + 20h. przygotowanie studenta do zajęć + 40h. opracowanie projektu strategii przedsiębiorstwa + 30h. konsultacje indywidualne i w grupach = 120h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wszystkie przedmioty modułu Zarządzanie
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (projekt)
Cel przedmiotu:
Wykształcenie umiejętności rozpoznawania kluczowych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa zjawisk, trendów, procesów w otoczeniu organizacji i jej wnętrzu decydujących o sformułowaniu i wdrożeniu skutecznych strategii. Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania strategicznego, a przede wszystkim oceny ich użyteczności w procesach formułowania strategii.
Treści kształcenia:
Projekt: 1. Wprowadzenie organizacyjne i teoretyczne 2. Wybór przedsiębiorstwa do analizy i oceny jego strategii 3. Ocena uwarunkowań przedsiębiorstwa do działania w makrootoczeniu 4. Ocena uwarunkowań przedsiębiorstwa do działania w otoczeniu konkurencyjnym 5. Wyznaczenie pozycji strategicznej przedsiębiorstwa w sektorze i określenie możliwości jej zmiany 6. Formy współpracy przedsiębiorstwa w sektorze: alianse, kooperencja, partnerstwo, współpraca w klastrach 7. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa: • struktura portfela produktowego, • segmentacja rynkowa, • logistyka zaopatrzenia i sprzedaży, • pomiar kapitału intelektualnego, analiza i ocena metod zarządzania ludźmi. 8. Sformułowanie strategii ogólnej przedsiębiorstwa 9. Sformułowanie strategii funkcjonalnych przedsiębiorstwa: • produktowo-rynkowej, • zarządzania ludźmi i innymi zasobami niematerialnymi, • inwestycyjno-finansowej. 10. Ocena wykonalności strategii: warunki zewnętrzne i wewnętrzne 11. Kierunki zmian organizacji w perspektywie 3-5 lat
Metody oceny:
Projekt: 1. Ocena formatywna: obecność na zajęciach potwierdzona listą obecności. Studenci pracują na zajęciach nad przygotowaniem projektu strategii dla wybranego przedsiębiorstwa. 2. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów. Elementy ćwiczeń są dyskutowane na każdych zajęciach. Oceniana jest wartość merytoryczna ćwiczeń, ich poprawność metodyczna, argumentacja i uzasadnienie przyjętego rozwiązania oraz terminowość wykonania prac. Ocena ćwiczeń w zakresie 0-5 pkt na osobę. Projekt końcowy wykonywany przez zespół, projekt oceniany jest w zakresie 0-10 pkt na osobę. Do zaliczenia wymagane jest oddanie projektu z wszystkimi ćwiczeniami (analizami). Student, który zebrał ponad 50% możliwych punktów, co daje ocenę >=3. Ocena sumaryczna : suma punktów uzyskanych za wykonane ćwiczenia i ocena za projekt końcowy. Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli ocena z ćwiczeń i wykładu jest >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa i uzupełniająca: podana w sylabusach ze specjalności
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z2_W01
absolwent zna i rozumie: w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu i kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami, zarządzania zmianami, logistyki, zasady budowania inteligentnego przedsiębiorstwa
Weryfikacja: ocena z projektu i pracy na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_W15
zasady zarządzania zasobami niematerialnymi, w tym własności intelektualnej oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości i budowania relacji z otoczeniem
Weryfikacja: ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z2_U01
absolwent potrafi: identyfikować ważniejsze problemy organizacyjno-zarządcze w przedsiębiorstwie, dokonywać analizy przyczyn ich występowania, dobierać i stosować adekwatne metody ich rozwiązania na poziomie strategicznym, a także identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania
Weryfikacja: ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_U15
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego i jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: ocena opracowanej strategii organizacji i strategii funkcjonalnych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z2_K03
absolwent jest gotów: do wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: obserwacja pracy studentów w grupach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z2_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz konieczności samokształcenia się przez całe życie
Weryfikacja: analizy studiów przypadków w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: