Nazwa przedmiotu:
Teoria podejmowania decyzji - gra kierownicza
Koordynator przedmiotu:
mgr Arkadiusz Szymanek
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 10h uczestniczenie w ćwiczeniach + 21h praca w grupach poza zajęciami, uzgadnianie decyzji + 8h przygotowanie do ćwiczeń + 9h studia literaturowe + 2h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS: 10h uczestniczenie w ćwiczeniach + 2h konsultacje = 12h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 10h uczestniczenie w ćwiczeniach + 21h praca w grupach poza zajęciami, uzgadnianie decyzji + 8h przygotowanie do ćwiczeń + 9h studia literaturowe + 2h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, planowania produkcji, projekcji finansowych i analiz marketingowych.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z typowymi sytuacjami menadżerskimi wymagającymi podjęcia kolegialnych decyzji uwzględniających szeroki zakres uwarunkowań zewnętrznych i interesów wewnętrznych występujących z zarządzie typowej spółki zajmującej się działalnością produkcyjną na konkurencyjnym rynku.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. Funkcjonowanie kolegialnego zarządu w spółce notowanej na GPW. 2. Procesy zarządzania przedsiębiorstwem, w tym zaopatrzeniem, produkcją, sprzedażą i inwestycjami. 3. Procesy planowania, zarządzania finansowaniem i wynikiem spółki. 4. Analiza rynku i działań konkurencji. 5. Giełda i wymagania inwestorów wobec zarządu spółki. 6. Ryzyko przedsiębiorstwa na rynkach finansowych.
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: Wiedza o uwarunkowaniach podejmowania decyzji menadżerskich w przedsiębiorstwie. Interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń. 2. Ocena sumatywna : Ocena przygotowania do zajęć i aktywności podczas zajęciach 50% oraz wynik uzyskany podczas rozgrywek w grze kierowniczej 50%.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Ragin-Skorecka K. i Włodarczyk Z., 2011, Gry kierownicze, Po-znań, Politechnika Poznańska, Uzupełniająca: 1. Rzońca W., 2003, Znaczenie gier kierowniczych w kształceniu przyszłych menedżerów, Warszawa, Instytut Organizacji i Zarządzania.
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Zajęcia wymagają dostępu do Internetu i posługiwania się urządzeniami (komputer i/lub smartphone) bowiem gra kierownicza Serrano do obliczeń i komunikacji wykorzystuje nowoczesne technologię.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I2_W04
Student zna i rozumie podstawowe procesy decyzyjne zachodzące w cyklu życia systemów i procesów zarządzania.
Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_W07
Student zna i rozumie główne trendy rozwojowe w zakresie nauk o zarządzaniu.
Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I2_U01
Student potrafi identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania.
Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_U23
Student potrafi kierować pracą zespołu, być liderem zespołu, który podejmuje decyzje i je później ocenia.
Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I2_K05
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz racjonalnego podejmowania ryzyka.
Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I2_K06
Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb i uwarunkowań gospodarczych.
Weryfikacja: Uczestnictwo w grze kierowniczej na ćwiczeniach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: