- Nazwa przedmiotu:
- Wirtualizacja przedsiębiorstwa
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Skroban Katarzyna
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 3 ECTS
10h wykład + 10h projekt + 40h przygotowanie do ćwiczeń w ramach projektowania i do projektu zaliczeniowego + 15h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego + 5h konsultacje = 90h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
10h wykład + 10h projekt + 5h konsultacje = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,7 ECTS
10h projekt + 40h przygotowanie do ćwiczeń w ramach projektowania i do projektu zaliczeniowego + 15h przygotowanie do wykładu + 10h przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego + 5h konsultacje = 80h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład10h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt10h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw zarządzania
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zagadnieniami wirtualizacji współczesnych przedsiębiorstw wszelkiego typu. W trakcie realizacji przedmiotu student pozna zakres, kierunki i narzędzia wirtualizacji a także wykona projekt wirtualizacji wybranego przedsiębiorstwa bądź wybranego obszaru jego działania.
- Treści kształcenia:
- A. Wykład:
1. Wirtualizacja, jako efekt rozwoju sieci ICT, przedsiębiorstwo wirtualne wczoraj i dzisiaj, zmiana struktur organizacyjnych jako efekt po-stępującej wirtualizacji przedsiębiorstw
2. Narzędzia wspierające wirtualizację, kierunki ich rozwoju
3. Role w wirtualnym przedsiębiorstwie
4. Strategie wirtualizacji
5. Ograniczenia, potencjalne problemy
D. Projekt:
1. Wybór przedsiębiorstwa bądź jego części, biznesowe uzasadnienie zasadności wyboru formy wirtualnej, wskaźniki sukcesu
2. Cele wirtualizacji, metody i narzędzia, plan działania
3. Zarządzanie przedsiębiorstwem wirtualnym.
4. Rozwój przedsiębiorstwa wirtualnego.
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: Ocena kolokwium zaliczeniowego; ocena w zakresie 2-5
2. Ocena sumatywna : Ocena kolokwium zaliczeniowego; ocena w zakresie 2-5; Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
D. Projekt:
1. Ocena formatywna: Ocena aktywności studenta w trakcie zajęć projektowych, udział w pracy zespołowej (25% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5;
Ocena poprawności projektów oraz ich prezentacji; oceniana jest wartość merytoryczna projektu, ocena wykonalności, a także redakcja ra-portu i prezentacja projektu. (75% oceny końcowej); ocena w zakresie 2-5
2. Ocena sumatywna: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (aktywność - 0,25 oraz założenia projektowe - 0,75); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
E. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena końcowa w zakresie 2-5, wyliczania zgodnie z wagami (kolokwium zaliczeniowe - 0,5 oraz projekt - 0, 5); Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Brzozowski, M. 2010, Organizacja wirtualna, Warszawa: PWE
2. Najda-Janoszka, M. 2010, Organizacja wirtualna, Teoria i praktyka, Warszawa: Difin
3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E, Jasiński B. (red.) 2012, Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck
Uzupełniająca:
1. European E-commerce Report 2017, https://www.ecommerce-europe.eu
2. Sroka, H., Palonka J. (red.), 2010, Wpływ systemów e-biznesu na organizacje w aspekcie mikro- i makroekonomicznym, Katowice: Wydawnictwo UE
3. Żurak-Owczarek C. 2011, Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W01
- Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie naukowe właściwe dla nauk o zarządzaniu oraz kierunki ich rozwoju, a także zaawansowaną metodologię badań ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena wiedzy studenta w formie egzaminu oraz ocena aktywności studenta w trakcie zajęć projektowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W08
- Absolwent zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Ocena wiedzy studenta w formie egzaminu oraz ocena aktywności studenta w trakcie zajęć projektowych, sposób definiowania i kształtowania procesu projektu oraz dobór narzędzi dla skutecznej realizacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U01
- Absolwent potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją oraz zarządzania projektami
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu, umiejętność wyboru narzędzi wspierających realizację projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U08
- Absolwent potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena sposobu realizacji projektu wirtualizacji oraz wyboru modeli i rozwiązań informatycznych w czasie realizacji projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie zajęć projektowych, ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_K04
- Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena pracy studentów w trakcie zajęć projektowych, ocena prezentacji projektów
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: