- Nazwa przedmiotu:
- Metody pracy zespołowej i zarządzania zespołem
- Koordynator przedmiotu:
- dr Sidor-Rządkowska Małgorzata
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS:
2h wykład wprowadzający + 10h opracowanie zadań zespołowych + 13h przygotowanie do prezentacji i zaliczenie rezultatów pracy zespołowej + 20h samodzielne studiowanie literatury + 5h przygotowanie do kolokwium + 4h udział w konsultacjach = 54h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,6 ECTS:
2h wykład wprowadzający + 10h opracowanie zadań zespołowych + 4h udział w konsultacjach = 16h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS:
2h wykład wprowadzający + 10h opracowanie zadań zespołowych + 13h przygotowanie do prezentacji i zaliczenie rezultatów pracy zespołowej + 20h samodzielne studiowanie literatury + 5h przygotowanie do kolokwium + 4h udział w konsultacjach = 54h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia12h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zakończeniu student:
- posiadał wiedzę na temat zarządzania pracą zespołową we współczesnych organizacjach
- potrafił zastosować odpowiednie metody i narzędzia pracy zespołowej
- rozumiał rolę, jaką w omawianych procesach odgrywają poszczególni członkowie zespołu
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1. Wykład wprowadzający
2. Grupa a zespół
3. Zalety pracy zespołowej
4. Zagrożenia pracy zespołowej
5. Rekrutacja członków zespołu
6. Efektywna komunikacja jako warunek prawidłowego funkcjonowania zespołu
7. Rola kierownika zespołu
8. Warunki właściwego podejmowania decyzji przez zespół
9. Koncepcja ról zespołowych Mereditha Belbina
10. Wybrane narzędzia pracy zespołowej
Burza mózgów
ZWI – Zalety, Wady, to, co Interesujące
Pro-Kontra
OMW – Opcje, Możliwości, Wybór
Debata oxfordzka
Sześć myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
- Metody oceny:
- Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: ocena rezultatów pracy zespołowej wykonywanej przez studentów podczas ćwiczeń
2. Ocena sumatywna : uzyskiwana podczas zaliczenia (kolokwium) poprzez udzielenie odpowiedzi na pięć pytań otwartych
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Bielińska, I., Jakubczyńska, Z., 2016. Efektywny zespół: jak razem osiągnąć więcej?: strategie budowania efektywnego zespołu. Warszawa: Wydawnictwo Edgar.
Uzupełniająca:
1. Belbin, M., 2016. Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek. Warszawa: Wolters Kluwer.
2. Blanchard, K., Randolph, A., Grazier, P., 2016. Zespole, do dzieła! Czas na wspólne wyzwania. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W10
- Student posiada wiedzę dotyczącą metod pracy zespołowej oraz zarzadzania zespołem.
Weryfikacja: Kolokwium w formie pisemnej
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U06
- Student potrafi stosować narzędzia pracy zespołowej
Weryfikacja: Ocena rezultatów zadań zespołowych
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K05
- Student potrafi komunikować się z członkami zespołu.
Weryfikacja: Praca na ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: