Nazwa przedmiotu:
Metody oceny innowacyjności
Koordynator przedmiotu:
mgr Młodzianowski Daniel
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Zarządzania
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Przedsiębiorczość technologiczna
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS: 10h ćwiczenia + 15h przygotowanie projektu + 10h przygotowanie do prezentacji (zaliczenia) + 10h analiza literatury + 5h konsultacje = 50h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS: 10h ćwiczenia + 5h konsultacji = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS: 10h ćwiczenia + 15h przygotowanie projektu + 10h przygotowanie do prezentacji (zaliczenia) + 10h analiza literatury + 5h konsultacje = 50h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia10h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania innowacjami
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami oceny innowacyjności przedsiębiorstw, znaczeniem innowacji i działalności badawczo-rozwojowej dla przedsiębiorstw, determinantami innowacyjności przedsiębiorstw, procesem dyfuzji innowacji
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. Rodzaje wdrażanych innowacji 2. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce 2. Innowacyjność przedsiębiorstw w UE 3. Determinanty innowacyjności przedsiębiorstw 5. Innowacyjność przedsiębiorstw a przewaga konkurencyjna 4. Metody i techniki oceny innowacyjności przedsiębiorstw
Metody oceny:
Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: aktywności studenta, obecności na zajęciach, zaangażowania studenta w realizowane podczas zajęć przykłady oraz ich ewaluacja, ocena sposobu prezentacji przygotowanego projektu, projekt 2. Ocena sumatywna: Aktywność i zaangażowanie studenta (skala: 2-5,waga: 20%) Sposób prezentacji projektu (skala: 2-5, waga 20%), Ocena merytoryczna projektu (skala:2-5, waga 50%), obecność (skala 2-5, waga 10%)
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. OECD 2013, Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, < http://home.agh.edu.pl/~kkulak/lib/exe/fetch.php?media=user:konrad:vary:oslo-manual.pdf> [dostęp 12.05.2018] 2. European Commission 2017, Innovation Union Scoreboard,< http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_pl> [dostęp 12.05.2018] 3. Niedzielski P., 2011. Innowacyjność, [w:] B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii, Warszawa: PARR Uzupełniająca: 1. Nawrocki T. 2012, Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych, Warszawa: CedeWu, 2. Krawczyk M. 2012, Finansowanie działalności innowacyjnej MŚP. Wybrane zagadnienia, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego,
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
Projektor Student w celu zaliczenia przedmiotu przygotowuje projekt a następnie go prezentuje. Tematyka projektu jest omówienie i ocena innowacyjności wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego. (przykład pozytywny)

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt I1_W01
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem systemów i procesów zarządzania
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_W05
teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie ekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku przedsiębiorstw produkcyjnych
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt I1_U13
przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań oraz ich rozwiązywaniu: dobierać i wykorzystywać właściwe metody i narzędzia wspomagające oraz dokonywać oceny opłacalności ekonomicznej wdrożenia tych rozwiązań
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_U14
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt I1_K02
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt I1_K04
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: