- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Izabela Stawowa
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Elektronika i Telekomunikacja
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty ekonomiczno-społeczne
- Kod przedmiotu:
- ZZLUZ
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75 godz: 45 godz studiowanie materiałów, 12 godz konsultacje i test końcowy, 20 godz - rozwiązywanie zadań domowych
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Nie jest wymagane wcześniejsze zaliczenie innego przedmiotu ekonomiczno-społecznego.
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania w zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu przedmiotu, student będzie wiedział:
- w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika
- jak to realizować w praktyce.
Służy temu poznanie problematyki motywowania, skutecznego kierowania i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.
- Treści kształcenia:
- Znaczenie czynnika ludzkiego w zarządzaniu przedstawione jest poprzez omówienie zagadnień takich jak:
- zachowania organizacyjne: warunki efektywności pracy zespołowej, role zespołowe
- przywództwo: przegląd teorii oraz przywództwo w praktyce,
- motywacja: przegląd teorii i motywowanie w praktyce kierowniczej,
- umiejętności interpersonalne w zarządzaniu: komunikacja interpersonalna, prowadzenie negocjacji, asertywność, zarządzanie konfliktami, radzenie sobie ze stresem
- potencjał społeczny organizacji: rekrutacja, szkolenie i doskonalenie, systemy ocen pracowniczych
- Metody oceny:
- Ocenie podlega samodzielne wykonanie przez studenta 3 zadań (prac pisemnych) w trakcie zajęć oraz konieczne jest uzyskanie co najmniej 50% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym w trakcie egzaminu.
W ramach prac pisemnych w trakcie przedmiotu - student wybiera jeden z czterech przypadków do analizy oraz opracowuje zagadnienie wybrane przez niego z tematyki przedmiotu.
Ponadto student odpowiada na pytania kwestionariusza badania swojej roli zespołowej.
Wynik testu egzaminacyjnego ma wagę 0,7, a ocena prac pisemnych przygotowanych przez studenta przed egzaminem ma wagę 0,3 w ocenie końcowej studenta.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji.
2. P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox, Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
3. Harvard Business Review, Harvard Business School Press, Przywództwo, Wydawnictwo Helion, 2005.
4. S. Robbins, Zasady zachowania w organizacji. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa 2001.
5. P. Drucker, Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, Warszawa 2000
- Witryna www przedmiotu:
- red.okno.pw.edu.pl/witryna/
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt
- kierowanie zespołem pracowników, motywowanie, ocena wyników pracy
Weryfikacja: samodzielna analiza przypadku i opracowanie wybranych zagadnień
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt
- skuteczna komunikacja interpersonalna i w organizacji, zarządzanie czasem (określanie priorytetów, asertywność
Weryfikacja: opracowanie wybranych zagadnień przedmiotu w oparciu o autoanalizę własnych doświadczeń
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt
- skuteczne pełnienie roli kierowniczej, rozumienie uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych wypełniania funkcji kierowniczych
Weryfikacja: wzrost samoświadomości w zakresie własnych kompetencji
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt
Weryfikacja: samodzielna analiza przypadku, trafne wykorzystanie koncepcji teoretycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W08, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08, T1A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt
Weryfikacja: autoanaliza swoich predyspozycji i umiejętności przedstawiona w opracowaniach wybranych zagadnień
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05, K_U02, K_U10
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05, T1A_U02, T1A_U10
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt
- współdziałanie, zarządzanie swoimi emocjami i rozumienie emocji innych (inteligencja emocjonalna), skuteczne komunikowanie się i motywowanie
Weryfikacja: umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy teoretycznej, doskonalenie swoich kompetencji w oparciu o autoanalizę
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K05, K_K03, K_K01, K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K05, T2A_K03, T1A_K01, T2A_K07