Nazwa przedmiotu:
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna (HES)
Koordynator przedmiotu:
dr Liliana Hawrysz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie Bezpieczeństwem Infrastruktury Krytycznej
Grupa przedmiotów:
Kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1 ECTS 10h ćwiczeń + 5h przygotowanie się do testu + 10h analiza studiów przypadków + 5h analiza literatury = 30h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0.33 ECTS 10h ćwiczeń = 10h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS 10h ćwiczeń + 5h przygotowanie się do testu + 10h analiza studiów przypadków + 5h analiza literatury = 30h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy organizacji i zarządzania
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie podstawowych zagadnień, związanych z komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną. Omówione zostaną pojęcia dotyczące: - Komunikacji wewnętrznej, w szczególności modele komunikacji, kanały komunikowania się, narzędzia wspierające procesy komunikacji, komunikacja w zespołach rozproszonych, audytu komunikacji wewnętrznej oraz komunikacji zewnętrznej na poziomie organizacji, produktu, osoby, narzędzia komunikacji zewnętrznej.
Treści kształcenia:
A. Ćwiczenia: 1. Komunikacja w organizacji-podstawowe pojęcia i zagadnienia, strategia komunikacji, wprowadzenie do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Komunikacja z interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi. 2. Komunikacja wewnętrzna- model komunikacji, kanały komunikowania się, narzędzia wspierające procesy komunikacji wewnętrznej, utrudnienia w efektywnej komunikacji, komunikacja w zespołach rozproszonych. 3. Zasady skutecznej komunikacji wewnętrznej: wymagania wobec odbiorcy, wymagania wobec nadawcy, znaczenie informacji zwrotnej. Audyt komunikacji wewnętrznej. 4. Komunikacja zewnętrzna- wprowadzenie do zagadnienia, komunikacja na poziomie organizacji, produktu, osoby, narzędzia komunikacji zewnętrznej. 5. Komunikacja z różnymi grupami interesariuszy (klienci, partnerzy biznesowi, media, liderzy opinii w Internecie, mieszkańcy), mapo-wanie interesariuszy, dobór kanałów i narzędzi komunikacji do po-szczególnych grup interesariuszy. Audyt komunikacji zewnętrznej- analiza dotychczas realizowanej polityki komunikacji z różnymi grupami interesariuszy.
Metody oceny:
A.Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna: ocenie polega: aktywność podczas zajęć, analiza studiów przypadków, indywidualne zaliczenie testu teoretycznego. 2. Ocena sumatywna: suma punktów uzyskanych z trzech części zaliczenia (aktywność+ studia przypadków+ test): max 60 (ocena 5,0), wymaganych min 31 (ocena 3,0).
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Cornelissen J. 2010, Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Warszawa: Wolters Kluwer 2. Stefaniuk T. 2014, Komunikacja w zespole wirtualnym, Warszawa: Difin 3. Jaworowicz M., Jaworowicz P. 2017, Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji, Warszawa: Difin 4. Hamilton Ch. 2011, Skuteczna komunikacja w biznesie, Warszawa: PWN Uzupełniająca: 1. Davies A. 2007, Public relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2. Wójcik K. 2015, Public relations, Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka B2_W02
główne trendy rozwojowe i wymagania w zakresie funkcjonowania współczesnych organizacji
Weryfikacja: Test zaliczeniowy, studia przypadków
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka B2_W04
w pogłębionym stopniu modele i metody wspomagające wypracowanie, ocenę i podejmowanie decyzji w procesach zarządzania organizacjami
Weryfikacja: Test zaliczeniowy, studia przypadków
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka B2_U01
identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawi-ska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z zakresu funkcjonowania organizacji
Weryfikacja: Test zaliczeniowy, dyskusja podczas zajęć, studia przypadków
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka B2_U04
dokonywać krytycznej analizy stanu obecnego oraz jego niewystarczalności w stosunku do stanu oczekiwanego
Weryfikacja: Test zaliczeniowy, studia przypadków
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka B2_K03
wypełniania zobowiązań wobec organizacji oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz organizacji
Weryfikacja: dyskusja podczas zajęć, studia przypadków
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka B2_K06
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: dyskusja podczas zajęć, studia przypadków
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Powiązane charakterystyki obszarowe: