- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty Badawcze
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Marcin Luckner
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria i Analiza Danych
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- .
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe – 65 h; w tym
a) obecność na wykładach – 15 h
b) obecność na laboratorium – 45 h
c) konsultacje – 5 h
2. praca własna studenta – 40 h; w tym
a) przygotowanie projektu – 30 h
b) zapoznanie się z literaturą – 10 h
Razem 105 h, co odpowiada 4 pkt. ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na wykładach – 15 h
2. obecność na laboratoriach– 45 h
3. konsultacje – 5 h
Razem 65 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1. obecność na laboratoriach – 45 h
2. przygotowanie projektu – 30 h
Razem 75 h, co odpowiada 3 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium45h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- .
- Limit liczby studentów:
- Laboratoria – 15 osób / grupa
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do zespołowej pracy badawczej nad realnym problemem.
W tym celu studenci w zespołach będą analizowali rzeczywiste dane pochodzące od partnerów biznesowych lub organizacji społecznych, aby zidentyfikować i rozwiązać zagadnienia badawcze.
W ramach wykładów prowadzonych przy współpracy z partnerami studenci będą mogli poznać specyfikę dziedzinową i po zidentyfikowaniu problemu poznać istniejące rozwiązania.
W ramach laboratoriów studenci będą konstruować własne rozwiązanie zidentyfikowanego problemu.
Celem takiej formy prezentacji problemu jest pokazanie wartości wiedzy domenowej w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów. Zajęcia kończą się raportem podsumowującym wyniki przeprowadzonych prac oraz publiczną prezentacją wyników.
- Treści kształcenia:
- - Organizacja pracy i współpraca w zespole
- Przygotowanie i monitorowanie harmonogramu prac
- Definiowanie problemu
- Studia literaturowe dotyczące analizowanej dziedziny
- Przygotowywanie raportów badawczych
- Przygotowywanie prezentacji uzyskanych wyników
- Przygotowywanie zarówno rozwiązań wartościowych dla przedsiębiorstw, jak i służących dobru publicznemu - Kształtowania postaw zgodnych z etyką zawodową oraz służących dorobkowi i tradycji zawodowej.
- Metody oceny:
- Oceniana jest praca zespołowa studentów i jej wyniki. Na ocenę składa się
40% – ocena merytoryczna utworzonego rozwiązania
30% – ocena pracy zespołu i prezentacji wyników
30% – ocena wzajemna dokonana przez zespół
Wymagane jest zdobycie co najmniej połowy punktów w każdej składowej oceny.
Ocena końcowa wynika z łącznej zdobytej liczby punktów tj. 0-50 %: ocena dwa, 51-60: ocena trzy, 61-70: ocena trzy i pół, 71-80 ocena cztery, 81-90: ocena cztery i pół, powyżej 90%: ocena pięć
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Cross Industry Standard Process for Data Mining
CRISP-DM: Towards a Standard Process Model for Data Mining
https://pdfs.semanticscholar.org/48b9/293cfd4297f855867ca278f7069abc6a9c24.pdf
2. The International Business Communication Standards
http://www.ibcs-a.org/standards/130
3. How to Write and Publish a Scientific Paper
Barbara Gastel, Robert A. Day
- Witryna www przedmiotu:
- .
- Uwagi:
- Program 4 semestralny - 4 semestr
Program 3 semestralny - 3 semestr
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do rozwiązywania zagadnień praktycznych
Weryfikacja: Ocena końcowych wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
DS2_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG
- Charakterystyka W02
- Zna metody prowadzenia projektu badawczego, w tym definiowania kamieni milowych, planowania i raportowania wyników
Weryfikacja: Ocena końcowych wyników
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
DS2_W09, DS2_W10
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- Potrafi przygotować dokumentację projektu, zawierającą między innymi przegląd źródeł literaturowych, podsumowanie wyników analizy danych oraz dokumentację systemu informatycznego
Weryfikacja: Raport z postępu i wyniku prac
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
DS2_U15, DS2_U16, DS2_U21
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UU, I.P7S_UW, I.P7S_UK, I.P7S_UO
- Charakterystyka U02
- Potrafi inicjować, planować i przeprowadzać prace eksperymentalne i analityczne jako kierownik zespołu oraz uczestnik zespołu, odpowiedzialny za dobór metod i technik realizacji
Weryfikacja: Raport z postępu i wyniku prac
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
DS2_U20
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, I.P7S_UK, I.P7S_UO
- Charakterystyka U03
- Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych eksperymentów i wyciągać wnioski, w tym dotyczące jakości modeli
Weryfikacja: Raport z postępu i wyniku prac
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
DS2_U04, DS2_U15, DS2_U16
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, I.P7S_UK, I.P7S_UU, I.P7S_UO
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Charakterystyka K01
- Jest przygotowany do współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
Weryfikacja: Prezentacja wyników pracy
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
DS2_K04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KR
- Charakterystyka K02
- Jest przygotowany do formułowania wniosków i prezentacji wyników w sposób zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców
Weryfikacja: Prezentacja wyników pracy
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
DS2_K06
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_KO