Nazwa przedmiotu:
Modernizacja linii kolejowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Marek Pawlik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
1080-BUDSZ-ISP-001
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2019/2020
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: 15 godz. wykład, 15 godz. ćwiczenia projektowe, 10 godz. praca własna nad projektem, 10 godz. przygotowanie do zaliczenia.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 30 godz. = 1 ECTS: 15 godz. wykład, 15 godz. ćwiczenia projektowe.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 25 godz. = 1 ECTS: 15 godz. ćwiczenia projektowe, 10 godz. praca własna nad projektem.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Opanowane treści przedmiotu Inżynieria Komunikacyjna 1 i 2.
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Opanowanie podstawowej wiedzy o prowadzeniu prac modernizacyjnych linii kolejowych.
Treści kształcenia:
Planowanie prac modernizacyjnych, definiowanie potrzeb w zakresie zamknięć torowych i procedury ich uzyskiwania. Realizacja prac podczas prowadzenia ruchu kolejowego po sąsiednim torze. Fazowanie prac dla stacji kolejowych. Czasowe zmiany w systemach sterowania i zasilania dla zapewnienia bezpieczeństwa jazd pociągów i bezpieczeństwa prac modernizacyjnych. Prace realizowane w ramach przebudowy i w ramach modernizacji torów kolejowych. Rola i zadania zarządcy infrastruktury kolejowej, inżyniera kontraktu, wykonawcy, niezależnych jednostek oceniających (jednostek notyfikowanych, upoważnionych i oceniających ryzyko) w procesie modernizacji linii kolejowych. Uzyskiwanie decyzji Urzędu Transportu Kolejowego o zezwoleniu na przekazanie do eksploatacji oraz relacja pomiędzy zamykaniem inwestycji zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym i zgodnie z Ustawą prawo budowlane.
Metody oceny:
Wykłady: test pisemny z pytaniami zamkniętymi i pytaniami otwartymi. Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie powyżej 50% punktów, ocena stopniowana co 10% (>50% - ocena 3,0; >60% - ocena 3,5; >70% - ocena 4,0; >80% - ocena 4,5; >90% - ocena 5,0). Ćwiczenia: wykonanie zadania projektowego. Zadanie oceniane są punktowo, łącznie 30 punktów. Oceny: liczba punktów >15 ocena 3,0; >18 – ocena 3,5; >21- ocena 4,0; >24 – ocena 4,5 >27 – ocena 5,0.
Egzamin:
nie
Literatura:
- praca zbiorowa pod redakcją M. Pawlik "Interoperacyjność systemu kolei Unii Europejskiej, infrastruktura, sterowanie, energia, tabor", KOW, Warszawa 2015
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W1
posiada wiedzę o szczególnych rozwiązaniach w zakresie technologii i organizacji modernizacji linii kolejowych koniecznych zarówno ze względu na prowadzenie prac modernizacyjnych podczas prowadzenia eksploatacji na sąsiednim torze (sąsiednich torach) oraz ze względu na szczególne uwarunkowania prawne zarówno wynikające z prawa polskiego jak i prawa europejskiego
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W08, K1_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W02, T1A_W06, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U1
umie w zgodzie z wymaganiami prawnymi zaplanować realizację działań koniecznych dla prawidłowego zamknięcia inwestycji zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U15
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U16
Efekt U2
umie w zgodzie z wymaganiami prawnymi monitorować realizację działań koniecznych dla prawidłowego zamknięcia inwestycji zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U19, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U09, T1A_U13, T1A_U16, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16