- Nazwa przedmiotu:
- Zasady programowania strukturalnego I - z
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Kornel Rostek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ZAPInst
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin bezpośrednich (40h):
a) Wykład 13h,
b) Ćwiczenia w laboratorium 25h,
c) Konsultacje: 2h;
d) Egzamin: 4h;
2) Liczba godzin pracy własnej studenta (95h):
a) Zapoznanie z literaturą 20h,
b) Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych 15h,
c) Rozwiązanie zadań domowych 30h,
d) Przygotowanie do sprawdzianów 10h,
e) Przygotowanie do egzaminu 16h.
RAZEM 135h (5 ECTS)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 punktu ECTS - liczba godzin bezpośrednich (42h):
a) Wykład 13h,
b) Ćwiczenia w laboratorium 25h,
c) Przeprowadzenie egzaminu 4h.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3 punkty ECTS - 80h w tym:
a) Ćwiczenia w laboratorium 25h,
b) Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych 15h,
c) Rozwiązanie zadań domowych 30h,
d) Przygotowanie do sprawdzianów 10h,
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład13h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium25h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Z wyjątkiem matematyki w zakresie szkoły średniej, przedmiot nie wymaga od studentów wiadomości z innych przedmiotów.
- Limit liczby studentów:
- bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Uzyskana wiedza pozwala studentom na konstruowanie algorytmów i tworzenie programów komputerowych. Implementacja algorytmów w trakcie ćwiczeń i realizacja indywidualnych projektów pozwoli na nabycie praktycznych umiejętności ułatwiających badanie i rozwiązywanie problemów inżynierskich.
- Treści kształcenia:
- Nauka logicznego, algorytmicznego myślenia i gruntowne wprowadzenie do programowania strukturalnego, wraz z prezentacją zasad konstruowania algorytmów i struktur danych w procesie tworzenia złożonych programów. Przedmiot jest oparty na na strukturalnych konstrukcjach języka C++, wspólnych dla języków wyższego poziomu programowania.
- Metody oceny:
- Wykład - egzamin
Laboratorium - dwa kolokwia polegające na samodzielnym napisaniu i uruchomieniu programów w trakcie zajęć
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1) Barbara Putz, Paweł Wnuk: Informatyka 2 - Programowanie. OKNO PW, Warszawa 2002.
2) Paweł Wnuk, Barbara Putz: Informatyka 2 - Programowanie. Wersja w języku C/C++. OKNO PW, Warszawa 2005.
3) Stephen Prata: Język C. Szkoła programowania. Robomatic 2001.
4) Niklaus Wirth: Algorytmy+struktury danych=programy. WNT 2002.
5) Richard Neapolitan, Kumarss Naimipour: Podstawy algorytmów z przykładami w C++. Helion 2004.
- Witryna www przedmiotu:
- http://iair.mchtr.pw.edu.pl/studenci/
- Uwagi:
- Umiejętności zdobyte w ramach przedmiotu ułatwią szybkie przejście do programowania w Matlabie, językach skryptowych (np. Python czy PHP) oraz do nauki programowania zorientowanego obiektowo (w C++ i Javie).
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ZAPInst_W01
- Ma uporządkowaną wiedzę ogólną dotyczącą kluczowych zagadnień konstrukcji języka strukturalnego
Weryfikacja: Sprawdzian 1, Sprawdzian 2, Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04, K_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W02, T1A_W04
- Efekt ZAPInst_W02
- Ma uporządkowaną wiedzę ogólną dotyczącą algorytmizacji prostych prroblemów
Weryfikacja: Sprawdzian 1, Sprawdzian 2, Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04, K_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W02, T1A_W04
- Efekt ZAPInst_W03
- Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu programowania strukturalnego w języku C/C++
Weryfikacja: Sprawdzian 1, Sprawdzian 2, Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04, K_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W02, T1A_W04
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ZAPInst_U01
- Ma praktyczną umiejętność algorytmizacji prostego zadania i kodowania w języku C/C++
Weryfikacja: Sprawdzian 1, Sprawdzian 2, Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ZAPInst_K01
- Ma nawyk ustawicznego kształcenia się i wyszukiwania nowych informacji
Weryfikacja: Sprawdzian 1, Sprawdzian 2, Egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01