Nazwa przedmiotu:
Autokreacja
Koordynator przedmiotu:
mgr Patrycja Gajda
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Mechanika i Projektowanie Maszyn
Grupa przedmiotów:
HES
Kod przedmiotu:
ML.NW142
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1) Liczba godzin kontaktowych: 32, w tym: a) udział w ćwiczeniach - 30 godz. b) konsultacje - 2 godz. 2) Praca własna studenta - 18 godz. w tym: a) bieżące przygotowywanie się do wykładu, studiowanie literatury - 10 godz. b) przygotowanie się do sprawdzianu - 8 godz. RAZEM: 50 godz. - 2 punkty ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,3 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych: 32, w tym: a) udział w ćwiczeniach - 30 godz. b) konsultacje - 2 godz.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Limit liczby studentów:
25
Cel przedmiotu:
Celem zajęć jest nabycie umiejętności kreowania pierwszego wrażenia, rozwinięcie zdolności skutecznego porozumiewania się, czyli uświadomienie sobie jak komunikacja niewerbalna - „mowa ciała” może wzmacniać przekaz słowny. Poznanie sposobów skutecznej komunikacji. Nabycie wiedzy dotyczącej struktury dobrej prezentacji, jej zaprojektowania i zrealizowania.
Treści kształcenia:
1.Wprowadzenie pojęcia autokreacji , autoprezentacji. 2. Budowanie pozytywnego obrazu siebie. 3. Zjednywanie sobie ludzi, zasady lubienia. 4. Rola komunikacji niewerbalnej w autoprezentacji: gestykulacja, wyraz mimiczny twarzy, dotyk i kontakt fizyczny, dźwięki para lingwistyczne, kanał wokalny, spojrzenia i wymiana spojrzeń, dystans fizyczny, pozycja ciała w trakcie rozmowy, organizacja środowiska. 5. Kontrola swoich stanów wewnętrznych. Kontrolowanie wysyłanych przez siebie komunikatów niewerbalnych. 6. Rola komunikacji werbalnej w autoprezentacji. Na czym polega skuteczna komunikacja i skąd biorą się nieporozumienia komunikacyjne. Techniki aktywnego słuchania. 7. Wystąpienia publiczne, rodzaje prezentacji, asertywna umiejętność obrony własnych przekonań.
Metody oceny:
Sprawdzian pisemny (test).
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Leary Mark Richard, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Wyd. Psychologiczne, Gdańsk 2004. 2. E. Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert, Psychologia Społeczna. Zysk i S-ka Wydawnictwo. 3. Allan i Barbara Tease, Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2011. 4. Sampson Eleri, Jak tworzyć własny wizerunek, Wyd. ABC, Warszawa 1996.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ML.NW142_W01
Student potrafi opisać w jaki sposób poznajemy samych siebie. Potrafi rozpoznać motywy własnego postępowania oraz scharakteryzować indywidualnie poziom samooceny.
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08
Efekt ML.NW142_W02
Student ma wiedzę dotyczącą zasad efektywnej komunikacji. Potrafi opisać i uzasadnić istotę komunikacji niewerbalnej w procesie komunikacji interpersonalnej jak również na "scenie" wystąpień publicznych
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08
Efekt ML.NW142_W03
Student zna podstawowe techniki wpływu społecznego. Ma wiedzę i kompetencje do rozpoznawania, nazywania takich zjawisk społecznych jak: konformizm, redukcja dysonansu społecznego. Potrafi, w otaczających go relacjach międzyludzkich rozpoznać podstawowe motywy zachowań.
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_W10
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ML.NW142_U01
Student posiada umiejętność obserwacji i interpretacji własnego pojęcia "Ja". Potrafi oszacować swoje umiejętności animowania wystąpień publicznych. Potrafi przygotować prezentacje pod kątem zachowań niewerbalnych takich jak: postawa ciała, ton głosu, gesty i mimika, sposób poruszania się, kontakt wzrokowy i wygląd
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_U02
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U02
Efekt ML.NW142_U02
Student posiada umiejętności przeprowadzenia skutecznej prezentacji na dowolny temat. Potrafi wykorzystać wiedzę i zasady efektywnej komunikacji w życiu zawodowym, podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_U02, MiBM2_U17
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U02, T2A_U13

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt ML.NW142_K01
Student ma świadomość, że autokreacja, tworzenie wizerunku publicznego jest warunkiem sprawnych i udanych interakcji społecznych.
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MBiM2_K02, MBiM2_K07
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02, T2A_K07
Efekt ML.NW142_K02
Ma wiedzę i przekonanie o fundamentalnej roli "mowy ciała" w skutecznej komunikacji interpersonalnej. Ma świadomość własnej samooceny jak również obszarów, które chciałby rozwijać.
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MBiM2_K01, MBiM2_K04, MBiM2_K06
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K01, T2A_K04, T2A_K06
Efekt ML.NW142_K03
Ma świadomość roli technik wpływu społecznego oraz konsekwencji wynikających ze "skąpstwa poznawczego".
Weryfikacja: Sprawdzian.
Powiązane efekty kierunkowe: MBiM2_K07
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K07