- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy II
- Koordynator przedmiotu:
- Lektorzy zatrudnieni w Studium Języków Obcych.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- NJMOD34
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin kontaktowych – 63, w tym:
a) udział w ćwiczeniach – 60 godz.
b) konsultacje – 3 godz.
2) Praca własna studenta – 50 godz., w tym:
a) bieżące przygotowywanie się do zajęć, wykonywanie prac domowych – 20 godz,
b) przygotowywanie się do sprawdzianów – 20 godz.
c) przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego –testu – 10
RAZEM - 113 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2 punkty ECTS - liczba godzin kontaktowych – 63, w tym:
a) udział w ćwiczeniach – 60 godz.
b) konsultacje – 3 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 punkty ECTS.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Student rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów, związanych z życiem codziennym. Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości jęz. angielskiego na poziomie B1 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego.
- Treści kształcenia:
- Materiał leksykalny: Słownictwo związane z takimi tematami jak projektowanie (design), edukacja, projekty i inżynierskie, budownictwo. Słowotwórstwo – tworzenie
przymiotników, czasowników i rzeczowników, rzeczowniki abstrakcyjne, określenia ilości i jakości. Słownictwo związane z takimi tematami jak reklama, biznes, projektowanie (design) oraz edukacja. Tworzenie przymiotników, czasowników i rzeczowników, rzeczowniki abstrakcyjne. Materiał gramatyczny: czasowniki modalne, zdania złożone względne, strona bierna, przedimki.
Przymiotniki, słowotwórstwo – połączenia przymiotnika z rzeczownikiem oraz rzeczownika z rzeczownikiem, drugi okres warunkowy, stopniowanie przymiotników, czasy Past Continuous, Past Perfect, czasowniki modalne, zdania złożone względne.
Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie sprawozdania i opisu procesu.
Rozwój umiejętności mówienia, czytania i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu formalnego, tekstu wyrażającego opinię, emaila, sprawozdania.
- Metody oceny:
- ▪ praca na lekcji,
▪ prace domowe,
▪ krótkie prace kontrolne,
▪ test końcowy.
Wymagania do zaliczenia:
▪ obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności),
▪ zaliczenie wszystkich prac kontrolnych,
▪ wykonanie wszystkich prac domowych,
▪ aktywne uczestnictwo w zajęciach,
▪ uzyskanie pozytywnej oceny z testu zaliczeniowego (waga oceny z testu zaliczeniowego w ocenie końcowej: 50%).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Language Leader Intermediate (wyd. Pearson Longman).
Dodatkowe ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt NJMOD34_W1
- Student zna słownictwo dotyczące omawianych tematów, zna formy
omawianych rodzajów tekstów, zna omawiane zagadnienia gramatyczne.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W31
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt NJMOD34_U1
- Pisanie: Student potrafi tworzyć różne rodzajów tekstów – list, wypełnić formularz, napisać ogłoszenie. Potrafi napisać porady.
Czytanie: Student potrafi przeczytać i zrozumieć tekst dotyczący danego tematu, tekst dotyczący zagadnień związanych z dniem codziennym, potrafi
przeczytać i zrozumieć rubryki w formularzu. Potrafi zrozumieć główne wątki przekazu tekstu z zakresu studiowanej dziedziny.
Mówienie: Student potrafi wypowiadać się na temat wspomnień, mówić o problemach dnia codziennego, porozmawiać na dany temat, potrafi brać
udział w dyskusji zgadzając się z rozmówcą oraz potrafi wyrażać własne zdanie. Potrafi opowiedzieć zasłyszaną historię. Potrafi uzasadnić swoją
wypowiedź.
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć krótkie komunikaty, potrafi zrozumieć audycję radiową dotyczącą omawianego tematu.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U01, E1_U06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt NJMOD34_K1
- Student posiada umiejętność pracy w grupie, dostosowania kontekstu wypowiedzi do różnych sytuacji (np. na gruncie towarzyskim i oficjalnym),
prowadzenia rozmowy i dyskusji.
Weryfikacja: praca na lekcji
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03