- Nazwa przedmiotu:
  - Język angielski
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - mgr Monika Łapiak
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Ekonomia
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Język obcy
 
    - Kod przedmiotu:
  - ZPP1
 
    - Semestr nominalny:
  - 3 / rok ak. 2018/2019
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 4
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - Udział w ćwiczeniach	32h
Praca własna:	68h
Sumaryczne obciążenie pracą studenta	100h
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - 1,68
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 2,32
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia32h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - Język polski – gramatyka; język angielski – matura pisemna (poziom podstawowy),  znajomość języka na poziomie średniozaawansowanym B1 
 
    - Limit liczby studentów:
  - 24
 
    - Cel przedmiotu:
  - Celem lektoratu jest podniesienie umiejętności studentów kontynuujących naukę języka angielskiego do poziomu B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy (1) i tworzenie wypowiedzi (2) , rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu (3), oraz sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat (4).
 
    - Treści kształcenia:
  - “Different  lifestyles” – speaking and reading; Present Simple vs. Present Continuous , will +V
Used to + V, would, Past Simple; Customs and traditions, festivals; Experiencing life abroad /in different cultures – listening and speaking; Modifying adjectives and adverbs
Introduction to Present Perfect; Present Perfect Continuous vs. Past Simple
Vocabulary exercises: work, jobs, career; Writing a CV and a Letter of application; Listening – stressful jobs; Module 1 and 2 test
“Innocent” -  reading; Vocabulary exercises: education, school subject, school memories; Articles; some/any ; countable/uncountable nouns
Forming adjectives ; Adjectives and adverbs; adverbs of degree; Writing transactional emails; Listening – Immigrants arriving in the USA; Cultural heritage
V + V-ing / V /to  forms; Personal challenges; Phrasal verbs  with take
Narrative tenses; time conjunctions;  Module 3 and 4 test
 
    - Metody oceny:
  - Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na  zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.pw.plock.pl/zl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
 
    - Egzamin:
  - tak
 
    - Literatura:
  - Literatura podstawowa:
Bell, J. and R. Gower. First EXPERT 3rd ed. Pearson Longman 2014
Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests New Ed. Pearson Longman 2008
Literatura uzupełniająca:
Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan Education 2002
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press 1995
Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press 1998
Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - https://www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
 
    - Uwagi:
  - brak
 
    Efekty uczenia się
    Profil praktyczny - umiejętności
                    - Efekt K_U11
 
                    - Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
                        Weryfikacja: 1) słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; 
2) ćwiczenie rozumienia tekstu,  wyszukiwanie szczegółowych informacji w tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu;
3) odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej i  dłuższej wypowiedzi; zajmowa
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U11
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        S1P_U11                     
                
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
                    - Efekt K_K01
 
                    - Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego, w trakcie i po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
                        Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_KO1
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        S1P_K01                     
                                    - Efekt K_K07
 
                    - Ma wyobrażenie o środowisku anglojęzycznym.  Zna elementy kultury, zwyczajów i istotnych wydarzeń dotyczących obszaru języka angielskiego, a także ma uporządkowaną wiedzę z zakresu struktur gramatycznych, słownictwa i zwrotów językowych.
                        Weryfikacja: Analiza zadanych tekstów do czytania, pisanie tekstów własnych (wypracowanie, list, raport) i wypowiedzi ustne.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_KO7
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        S1P_K07