Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie obecnością internetową
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Krzysztof Bartczak
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Zarządzanie w gospodarce cyfrowej
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
2 ECTS 15h laboratorium + 25h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć = 60h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS 15h laboratorium = 15h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS 15h laboratorium + 25h praca indywidualna + 20h zapoznanie się z literaturą, przygotowanie się do zajęć = 60h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (laboratorium)
Cel przedmiotu:
Przedstawienie podstawowych informacji i zagadnień dotyczących zarządzania obecnością internetową.
Treści kształcenia:
C. Laboratorium: 1. Koncepcje i modele związane z SEO, PPC, SEM 2. Wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie w wyszukiwarce 3. Optymalizacja On-page i Off-page 4. Analityka. Definiowanie słów kluczowych. Pomiar skuteczności i KPI 5. Platformy social media. Reklama w sieciach społecznościowych 6. Efektywność video advertising 7. Marketing wirusowy
Metody oceny:
C. Laboratorium: 1. Ocena formatywna: ocena udziału w pracy zbiorowej, jednostkowej i grupowej. 2. Ocena sumatywna: terminowość wykonania projektów, zaliczenie wszystkich projektów oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Sałbut B., 2010, Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu, Gliwice: Helion 2. Afuah A., 2003, Biznes internetowy - strategie i modele, Warszawa: Oficyna Ekonomiczna 3. Bailyn E., 2014, SEO dla każdego, Gliwice: Helion Uzupełniająca: 1. Jones C., Ryan D., 2013, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Warszawa: Wolters Kluwer Polska
Witryna www przedmiotu:
www.olaf.wz.pw.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt Z1_W09
Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zastosowań narzędzi informatycznych w zarządzaniu, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w środowisku internetowym
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_W06
Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt Z1_U12
Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w marketingu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_U04
Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań kreowania marki i zarządzania relacjami z klientem
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt Z1_K02
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt Z1_K04
Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Ocena projektów i prezentacji, aktywność podczas zajęć, praca w grupach, analiza zespołowa poszczególnych projektów.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: